Kierowcy z umiejętnością bilokacji. Dwa ośrodki zamknięte

ruch drogowy

Kontrole prowadzone przez Inspekcję Transportu Drogowego przyczyniły się do zamknięcia dwóch nieprawidłowo funkcjonujących ośrodków szkolenia w województwie świętokrzyskim. Przyczyną było nierealizowanie pełnych szkoleń dla kierowców zawodowych, prowadzących pojazdy ciężarowe, autobusy i ciągniki rolnicze.

Inspektorzy ITD przeprowadzili kontrole w kilku przedsiębiorstwach przewozowych na wniosek wojewody. Analiza pracy tachografów wykazała, że niektórzy kierowcy w tym samym czasie byli w pracy i jednocześnie odbywali obowiązkowe szkolenie. Jaki z tego wniosek? Albo posiadają umiejętność bilokacji (znajdowanie się w dwóch miejscach jednocześnie), albo szkolenie było po prostu fikcją…

Zawodowi kierowcy co pięć lat są zobowiązani do przejścia obowiązkowych teoretycznych szkoleń trwających 35 godzin (siedem dziennie). Oznacza to, że ośrodek powinien prowadzić zajęcia przez pięć dni, tymczasem w niektórych wydawano świadectwa kwalifikacji zawodowej po trzech, a czasami nawet po jednym dniu szkolenia.

red

11 komentarzy do “Kierowcy z umiejętnością bilokacji. Dwa ośrodki zamknięte”

  1. Długi czas oczekiwania na egzamin praktyczny powoduje zjawisko bijolokacji to zjawisko będzie istniało do czasu skrócenia oczekiwania zapisu na egz. i tu jest pole do popisu dla Państwa-Ustawodawcy i WORD żeby nastała normalność, jeżeli nic się nie da zrobić dojdzie do powstania nowego zjawiska LEWITACJI a wtedy inspekcji nic do tego. a WORD będą się mieściły dwie chmurki dalej w stronę księżyca .

    1. Uważam,że kierowcy powinni mieć możliwość szkolenia się w zakresie szkolenia okresowego w formie e-learningowego również np. w Portugalii w kabinie swojej ciężarówki .Jeden warunek ,żeby to szkolenie miało sens niezależnie od formy , powinno kończyć się egzaminem państwowym w WORD tym kierunku powinna iść reforma -Wojewwódzkie ośrodki ruchu drogowego powinny zostać przekształcone w państwowe instytucje przez które państwo polskie realizuję swoją politykę w zakresie brd.Nie marnotrawmy środków w imię lobbystycznych interesów.Państwo jest dla dobra ogółu Polek i Polaków a nie dla grup wyszczekanych cwaniaków udających zatroskanych ,bezinteresowny fachowców. Widzę i słyszę ,że zielone ludziki spod znaku super osk ,trochę przemodelowały retorykę i znowu kręcą się koło Ministerstwa i koło posłów.Co tym razem chcą wrzucić do ustawy ? Są mocni ,przecież udało im się dla dobra brd wrucić autobus do ustawy o kierujących pojazdami.

      1. Panie Eugeniuszu – pełna zgoda! Szkolenie okresowe powinno się kończyć egzaminem, ucz się gdzie chcesz, ale zdaj egzamin państwowy. Podobnie jest z kwalifikacją – poważny egzamin teoretyczny i praktyczny na poważnych pojazdach. Teraz jest handel kwitami. OSK prowadzi też OS i stać ich na zaniżanie cen nauki jazdy, dają najniższą śmieszną cenę na przetargach, łączą naukę jazdy z kwalifikacją wstępną i tak ogłupiają klienta, że dają mu pół tego co powinni i wychodzą na swoje. To jest nieuczciwa konkurencja z tymi co prowadzą tylko kat.B. Czas z tym skończyć!!!

    2. Wierzchołek Góry Lodowej! Sprawa w środowisku kierowców znana od dawna. Podobnie jak koledzy wielokrotnie zwracałem uwagę na patologie i szarą strefę związaną z funkcjonowaniem tak zwanych super OSK ,które zmonopolizowały rynek szkoleń dodatkowych. Jestem pewien ,że przyznanie podobnych uprawnień ODTJ w zakresie szkoleń kategori B w ramach programu – Okres próbny artykół 91 przyniesie identyczny rezultat.

      1. W.SZ. możesz bardziej rozwinąć swoją wypowiedź? Z tego co wiem Super OSK zostały warsztaty i karta rowerowa. Pierwsze to handel zaświadczeniami, a drugiego nikt nie robi. Jakie jeszcze szkolenia dodatkowe? W sumie Super OSK to twór niepotrzebny. Jakie podobne uprawnienia mają ODTJy? OSK szkolą kandydatów na kierowców, a ODTJ kierowców na terenie ośrodków z jazdy w warunkach specjalnych – nie ma konfliktu interesów. Do uregulowania jest tylko zalegalizowanie prowadzenia przez OSK jazd w ruchu drogowym przez osoby z uprawnieniami, chcące się doszkolić. Tu też nie ma konfliktu ze środowiskiem ODTJ, które jest za tym! Wina jest stowarzyszeń szkół jazdy, które od kilku lat nie potrafią tego załatwić, chociaż okazji było kilka! Po co rozpalać złe emocje i wywoływać sztuczny konflikt interesów? Jak mówi klasyk – komu to ma służyć ?

    3. Można tak rozmawiać i rozważać bez końca… Ośrodki Szkolenia Kierowców od wieków bezprawnie udzielają dodatkowych jazd osobom mających już prawo jazdy niezgodnie z prawem. Takie prawo mają tylko ODTJ-ty

      1. Szanowny Panie Czytelniku ! Użyłem pojęcia dodatkowe szkolenia ponieważ uważałem ,że notatka wymienia tylko część z nich i dotyczy tylko wykrytych lub ujawnionych podczas kontroli nadużyć. Są to nierealizowane pełne szkolenia dla kierowców zawodowych, prowadzących pojazdy ciężarowe, autobusy i ciągniki rolnicze.

      2. Pingback: see this site

      3. Pingback: หวยออนไลน์

      4. Pingback: รับเช่าพระ

Dodaj komentarz