Listopadowy numer „Szkoły Jazdy” już w sprzedaży!

Dlaczego kursy na prawo jazdy kosztują mniej więcej tyle samo, co 10-15 lat temu? Ile oddziałów terenowych wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego powstało w ciągu ostatnich trzech lat? Dlaczego w województwie lubuskim w tym roku nie odbył się jeszcze ani jeden egzamin dla kandydatów na instruktorów? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziecie w najnowszym numerze „Szkoły Jazdy”.

Temat numeru: Egzaminowanie w terenie

Ponad trzy lata temu weszła w życie nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami, która pozwoliła WORD-om na tworzenie oddziałów terenowych w miastach, gdzie do tej pory nie miały swoich siedzib. Od tamtej pory powstało dziewiętnaście takich jednostek, kolejne trzy lokalizacje zatwierdzili już radni sejmików wojewódzkich. Kandydaci na kierowców mogą zdawać egzaminy w ponad 70 polskich miastach.

Ile wytrzyma elka?

300 tys. km przebiegu na liczniku elki budzi zdziwienie? Nie właścicieli szkół jazdy. – Dbamy o samochody bardziej niż normalni użytkownicy, dlatego dłużej nam służą – mówią.

Dlaczego prawko nie drożeje?

Ogromna konkurencja na rynku, dziurawy nadzór nad OSK, bezkarność szkolenia „na skróty” – czy tylko dlatego kursy na prawo jazdy kosztują dziś (prawie) tyle samo, co dziesięć czy nawet piętnaście lat temu? Przecież paliwa, naprawy aut, ubezpieczenia nie potaniały. Przeciwnie! Może więc czas wprowadzić cenę minimalną za kurs, za godzinę jazdy?

Egzaminy w zawieszeniu

W województwie lubuskim nie zorganizowano w tym roku żadnego egzaminu dla kandydatów na instruktorów. Powodem nie jest bynajmniej brak chętnych. Tamtejszy urząd wojewódzki twierdzi, że rozporządzenie w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców nie jest dostosowane do aktu normatywnego dotyczącego szkolenia. Co ciekawe, w innych województwach egzaminy są organizowane w normalnym trybie.

Prawo jazdy okiem zdającego

Bardzo trudny sprawdzian teoretyczny i praktyczny, który można zakończyć po popełnieniu najmniejszego błędu. Kto nie słyszał takich opinii o egzaminie na prawo jazdy? Oliwy do ognia dolewają media, prezentujące raporty o niskiej zdawalności czy wywiady z kursantami wielokrotnie podchodzącymi do egzaminów. Sensacja jest w cenie i przekłada się na poczytność. Jak to wszystko ma się do rzeczywistości? Postanowiliśmy przekonać się na własnej skórze.

Bez gwiazdy nie ma jazdy…

Przenieśmy się do stolicy Podlasia i przyjrzyjmy bliżej mercedesowi vito W639, wykorzystywanemu do egzaminów na kategorię B+E przez białostocki WORD.

Prawo nie nadąża za nowościami

Nie od dziś wiadomo, że ustawodawstwo nie nadąża za rozwojem techniki. Niegdyś przed samochodem musiał iść piechur z czerwoną flagą, teraz zastanawiamy się, czy pozwolić autom na w pełni autonomiczną jazdę. Są też inne – prozaiczne, a zarazem bardzo istotne, kwestie. Na przykład dotyczące rolkarzy, wrotkarzy.

Firma e-kierowca po raz kolejny ugościła swoich partnerów

Ponad 100 partnerów biznesowych firmy e-kierowca z całej Polski brało udział w konferencji, która po raz drugi z rzędu była organizowana w Wielkopolskim Centrum Konferencyjnym w Licheniu Starym.

Instruktora szukam

Właściciele szkół jazdy alarmują, że na rynku jest coraz mniej wykwalifikowanych instruktorów jazdy. Z czego to wynika?

Kolejne ośrodki wypadają z rynku

Z roku na rok w Polsce działa coraz mniej ośrodków szkolenia kierowców. Pod koniec 2015 roku było ich już zaledwie  6 tys. A jeszcze kilka lat temu prawie 4 tys. więcej…

Fabryczne modyfikacje

Przez długie lata modyfikacje samochodów były domeną firm niezależnych od koncernów motoryzacyjnych bądź najwyżej współpracujących z nimi na mniej lub bardziej sformalizowanych zasadach. Sytuacja uległa jednak zmianie.

Szwedzki sposób  na turbodziurę

Turbodoładowane silniki są bliskie perfekcji. Potrafią być oszczędne, rozwijają wysokie moce i oddają maksymalny moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów, co ułatwia wykonywanie manewrów wyprzedzania, zmiany pasa czy włączania się do ruchu. Jedynym istotnym problemem jest turbodziura.

Cztery pory roku: jesień

Polska bardzo niekorzystnie wypada w statystykach wypadkowych, zajmując w Europie piąte miejsce od końca. W przypadku bezpieczeństwa pieszych jest jeszcze gorzej, jesteśmy bowiem na ostatnim miejscu. Nic dziwnego, skoro piesi stanowią w naszym kraju aż 30 proc. wszystkich ofiar śmiertelnych – pisze Marek Rupental.

Złota rybko,  maserati poproszę!

– Uwielbiam jeździć samochodem. Choć nie jestem może świetnym kierowcą. Ale doskonale parkuję. Jeśli tylko istnieje możliwość, żeby na miejscu parkingowym zmieściło się auto, to tam wjadę – mówi w rozmowie ze „Szkołą Jazdy” dziennikarka telewizyjna Ula Chincz.

Rok rodziców

W tym roku ponad połowa kandydatów na kierowców przyszła zapisać się na kurs prawa jazdy w asyście rodziców. Zrozumiałbym, jeśli chodziłoby o kategorię AM, do której mogą podchodzić czternastolatki. Ale nie. Z rodzicami przychodzą nawet trzydziestolatki – pisze Marcin Zygmunt.

Resort zmienia stanowisko w sprawie sekundników

Jeszcze niedawno resort infrastruktury i budownictwa stał na stanowisku, że popularne w niektórych miastach sekundniki powinny zostać usunięte. Ale pod koniec września wiceminister Jerzy Szmit zapowiedział nowelizację rozporządzenia, którego celem jest umożliwienie fakultatywnego stosowania wyświetlaczy czasu w sygnalizacji świetlnej na drogach.

Miejski prymus

Volkswagen polo udowadnia, że kupując miejski samochód nie trzeba rezygnować z komfortu, bogatego wyposażenia, dynamicznego silnika czy dobrze wykończonego wnętrza. W czym tkwi haczyk?

Przedwojnie  na fotografiach

Dwudziestolecie międzywojenne. Warczące samochody powoli zaczynają zapełniać drogi II Rzeczpospolitej, lśniące motocykle kradną serca dam. Jeśli chcecie poczuć klimat tamtych czasów, sięgnijcie po album „Samochody, motocykle…”, pierwszy z cyklu Moto Retro.

Twórz pakiety,  docieraj do klientów

– Dobrym sposobem na przyciągnięcie klientów jest tworzenie pakietów. Istotą tej metody jest założenie, że nie wszyscy chcą tego samego. Inne potrzeby ma osoba młoda, ucząca się jeszcze w liceum, jeszcze inne – zapracowany biznesmen, który nie dysponuje dużą ilością wolnego czasu – mówi Krzysztof Adamski, trener i menedżer specjalizujący się w procesach dotyczących sprzedaży i zarządzania.

Bezpieczna jazda, mniejsze koszty

Jeden z ubezpieczycieli, firma Link4, zapowiada, że już wkrótce wprowadzi na polski rynek nowe rozwiązanie. Na czym miałoby polegać? Na cenę polisy wpływałby styl jazdy kierowcy, monitorowany przez specjalną aplikację.

Uniwersalny język kierowców

Niektórzy ludzie uwielbiają rozmawiać. Nawet o jakichś głupotach, byle nawet przez chwilę nie było ciszy. Inni mówią krótko, zwięźle i na temat. A jak porozumiewają się kierowcy? Jedni się nie odzywają, no bo kto ich usłyszy, niektórzy gestykulują. Są także tacy, którzy są bardzo wyluzowani, ignorują wszystko i wszystkich… – pisze Albin Sieczkowski.

Papieskie volkswageny  znalazły chętnych

Za w sumie ponad 250 tys. zł zostały wylicytowane trzy pojazdy, które były wykorzystywane przez papieża Franciszka podczas jego wizyty na Światowych Dniach Młodzieży. Pieniądze zostaną przeznaczone m.in. na zakup mobilnej kliniki dla uchodźców z Syrii w Libanie.

Autowybory Polaków

Niemal połowa gospodarstw domowych w Polsce posiada dwa samochody, 15 proc. nawet trzy, a aż 77 proc. Polaków kupiło auta z rynku wtórnego – wynika z badania „AUTOwybory Polaków”, przeprowadzonego przez instytut Millward Brown na zlecenie Exact Systems.

Jeżdżą tak, jak ich uczymy

Drodzy instruktorzy, szanowni właściciele OSK, szanowne komisje i organa administracji państwowej! Jeżeli chcemy, żeby na drogach było bezpieczniej, interesuje nas zmniejszenie finansowych i społecznych kosztów wypadków drogowych, musimy, jako profesjonaliści zajmujący się kształceniem kierowców, zadbać o jakość szkolenia – pisze Marcin Kukawka.

Pomorze Zachodnie motoryzacją stoi

Stoewer, Junak, Polmo. Właśnie z historycznymi markami, a nie z odnoszącymi dziś sukcesy firmami kojarzony jest zachodniopomorski przemysł motoryzacyjny. Nie jest to jednak wrażenie prawdziwe. Na Pomorzu Zachodnim działa wiele firm, które są związane z branżą automotive. Także polskich lub mających polskie korzenie.

Poznań czeka na decyzję

Szkoły jazdy czekają na oficjalną informację od WORD-u Poznań i już ustawiają się w blokach startowych po pachnące nowością samochody. Miejmy nadzieję, że nowe auta będą bezawaryjne – pisze Marcin Zygmunt.

Ekosposób na produkcję opon

Firma Continental zamierza zbudować w północno-wschodnich Niemczech centrum badawcze, które ma zająć się rozwojem przemysłowej uprawy mniszka lekarskiego i przetwarzaniem pozyskanego z nich surowca na potrzeby produkcji ogumienia.

Przegląd legislacyjny

W związku z tym, że nowelizacje rozporządzeń do ustawy o kierujących pojazdami ukazały się już w Dzienniku Ustaw, a z uwagi na krótkie vacatio legis część zmian wejdzie w życie, zanim ten numer „Szkoły Jazdy” trafi w ręce pierwszych czytelników, nie będzie z pewnością zaskoczeniem, jeśli w tym miesiącu zaproponuję kolejny rzut okiem na zmiany. Tym razem w ostatecznym ich kształcie – pisze Radosław Biernat.

Kosmetyczne  zmiany

Ostatnio opublikowane rozporządzenie w sprawie szkolenia uświadomiło mi, że ciągle jeszcze tkwimy w przeszłości, o której dawno chcielibyśmy zapomnieć. Już sam fakt, że ponownie pojawił się problem z dostosowaniem karty przeprowadzonych zajęć do uaktualnionych wymogów sprawozdawczych mówi sam za siebie! – pisze Wojciech Szemetyłło.

3 komentarze do “Listopadowy numer „Szkoły Jazdy” już w sprzedaży!”

  1. Pingback: หวยหุ้นวันนี้

  2. Pingback: Devops consulting company

  3. Pingback: buy cocaine online

Dodaj komentarz