Pierwszy tunel na zakopiance przebity

W dniu dzisiejszym, 23.10.2019 po 2 latach i 5 miesiącach prac przebito się w końcu przez skały na wylot. fot. GDDKiA

  • Tunel budowany jest pod górą Luboń Mały na odcinku S7 Naprawa – Skomielna Biała

Film z przebicia ostatnich metrów można zobaczyć tutaj.

Pod górą Luboń Mały w Beskidzie Wyspowym drążone są dwa tunele. Każdym docelowo pojazdy będą jechać w jednym kierunku i każdy będzie miał 2060 metrów długość. Aby osiągnąć ten wynik, konieczne jest wydrążenie ok. 1919,6 m tunelu prawego i ok. 1922,4 m tunelu lewego. Pozostałe części tuneli wykonane są w wykopie, który po ukończeniu prac zostanie zasypany. – informuje GDDKiA

  • Drążenie tunelu rozpoczęto 6 marca 2017 roku
  • Prace wykonywane są w ruchu ciągłym, 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu
  • Dziennie podczas budowy tunelu wywożono z placu budowy i kruszono 1500 ton materiału skalnego, zwanego urobkiem
  • Dotychczas wywieziono 537 206 m3 urobku, a pozostało jeszcze do wywiezienie około 126 937 m3
  • Przy budowie tunelu wykorzystano dotychczas 350 ton materiałów wybuchowych oraz zużyto 128 tys. m3 betonu
  • Na odcinku tunelowym Naprawa – Skomielna Biała o długości 3km powstaje dwukomorowy tunel o długości ok 2,06km
  • Koszt wszystkich prac wyniesie ponad 2mld 105 mln zł
  • Zakończenie całego odcinka z Lubina do Rabki Zdroju zaplanowane jest na 2021 rok.

Albin Sieczkowski, bloger motoryzacyjny