Listopadowy numer „Szkoły Jazdy” już w sprzedaży

Czy przebudowywany za gigantyczne pieniądze system CEPiK będzie w pełnej wersji działać tak, jak zapowiadano, czyli 4 stycznia? Na co należy zwrócić uwagę przy wyborze szkoły jazdy? Jak można odstresować egzaminowanego? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziecie w najnowszym numerze „Szkoły Jazdy”.

Temat numeru: Wyścig z czasem

Czy przebudowywany za gigantyczne pieniądze system CEPiK będzie w pełnej wersji działać tak, jak zapowiadano, czyli 4 stycznia? Jest sporo wątpliwości. Wiadomo jedno. Trwa wyścig z czasem…

Dobra szkoła jazdy. Co to znaczy?

Rozpoczynając starania o prawo jazdy przyszli kierowcy muszą na początek zdecydować, jaką szkołę jazdy wybrać. Ofert jest bardzo dużo, wybór nie jest łatwy. Na co zwrócić uwagę?

Jak odstresować egzaminowanego?

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Opolu postanowił się zmienić i wdrożył program „Stop stres”. Wszystko po to, żeby ograniczyć stres osób egzaminowanych oraz poprawić jakość obsługi klienta. Zmiany mają się przyczynić do wyższej zdawalności egzaminów.

Kierowcy pozbywają się punktów

Tylko do końca roku kierowcy mają szansę zredukować punkty karne na swoich kontach. Jak widać po kolejkach w WORD-ach, chętnie z tej możliwości korzystają.

Info-Car.pl bogatszy o nowe usługi

Info-Car.pl to systemowe rozwiązanie stworzone z myślą o ułatwieniu pracy instytucji zajmujących się wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami (wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego) oraz rejestracji pojazdów (wydziały komunikacji starostw powiatowych). Z wygodnych rozwiązań portalu Info-Car.pl mogą skorzystać także kandydaci na kierowców, którzy szkolą się w OSK, osoby rejestrujące auto oraz firmy zajmujące się leasingiem pojazdów.

Jak zachowywać się w sieci?

– Klientami szkół jazdy są coraz częściej osoby, które w zasadzie od urodzenia funkcjonują w internetowym świecie. Ba, nie wyobrażają sobie nawet życia bez internetu. Trzeba im wyjść naprzeciw – mówi w rozmowie ze „Szkołą Jazdy” Aleksandra Biernat, specjalistka ds. marketingu internetowego, trenerka.

Partnerzy firmy e-kierowca spotkali się w Licheniu

Jak efektywnie pozyskiwać klientów i promować się w sieci? Jak będzie wyglądała rzeczywistość po

4 stycznia 2016 roku? Odpowiedzi m.in. na te pytania poznało ponad 100 partnerów biznesowych firmy e-kierowca podczas konferencji, która odbyła się 16 października w Wielkopolskim Centrum

Konferencyjnym w Licheniu Starym.

Nie tylko pojemność

W złożonym 16 września projekcie ustawy posłowie Platformy Obywatelskiej zauważają, że w ubiegłym roku rozszerzono uprawienia posiadaczy praw jazdy kategorii B, przenosząc do polskiego prawa artykuł dyrektywy unijnej. Jednocześnie pominięto zapis, który informuje, że na własnym terytorium państwa członkowskie mogą uznać, że prawo jazdy kategorii B uprawnia do kierowania motocyklami trójkołowymi o mocy powyżej 15 kW, o ile posiadacz prawa jazdy kategorii B ma co najmniej 21 lat.

Sushi z papryką

Tego typu zestawienie kulinarne nie wydaje się korzystne. Kuchnia motoryzacyjna rządzi się jednak swoimi prawami i oferuje nam całkiem smakowity posiłek.

Ośrodki egzaminacyjne na pełnych obrotach

Na ulicach miast widać coraz więcej elek oraz pojazdów egzaminacyjnych. Ośrodki wydłużają godziny pracy. Wszystko po to, żeby zdążyć wyszkolić i przeegzaminować kandydatów na kierowców, którzy chcą zdobyć uprawnienia przed planowanym wejściem w życie nowych przepisów.

Boom na prawo jazdy

Strach to najgorszy z możliwych doradców. Straszą nas na przykład w kampanii wyborczej. Ale nie tylko. Obecnie blady strach padł na osoby, które chcą podjąć duże wyzwanie, czyli zdobyć prawo jazdy. Strach ma tak wielką moc, że 100 proc. ośrodków w Poznaniu do końca listopada nie ma wolnych terminów jazd – pisze Marcin Zygmunt.

Zawodowe dylematy instruktora

Działalność gospodarcza jest trochę jak gra polegająca na układaniu puzzli. Czasami są one bardzo trudne do ułożenia. Czasami denerwują, wyzwalają emocje, nawet i negatywne. Ale pomyślmy o tym, jaką mamy satysfakcję, gdy je poprawnie ułożymy.

Wydechowe ograniczenia

Samochody są coraz mniejszym balastem dla środowiska naturalnego – w takim przekonaniu przez lata utwierdzały nas zarówno koncerny motoryzacyjne, jak i unijni urzędnicy, systematycznie narzucający kolejne normy i obostrzenia. Ekologiczną mrzonkę rozwiała „afera Volkswagena”.

Idzie nowe

Ani się obejrzymy, jak nastanie nowy rok. Jest to czas, kiedy stajemy przed nowymi wyzwaniami wynikającymi ze zmian przepisów czy chociażby podwyżek cen. Nie inaczej będzie za dwa miesiące. Szykują się dwie poważne zmiany przepisów.

Ubezpieczalnie mało łaskawe dla młodych kierowców

Kto ma nie więcej niż 24 lata i po raz pierwszy ubezpiecza samochód, za OC zapłaci nawet pięciokrotnie więcej niż doświadczony kierowca. Co powinni zrobić młodzi kierowcy, żeby kupić tańsze ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej? Znaleźć współwłaściciela.

Samochód? To jeden z atrybutów męskości!

– Nie ma co ukrywać, samochód jest bardzo ważnym dla facetów narzędziem codziennego użytku. Zupełnie innym niż chociażby widelec, scyzoryk czy śrubokręt. To jeden z atrybutów męskości – uważa Piotr Kędzierski, dziennikarz, radiowiec, telewizyjny showman, prezenter oraz DJ.

Piesi (jednak) bez pierwszeństwa

Na ostatnim posiedzeniu Sejmu przed wyborami parlamentarnymi, które odbyło się 25 października, posłowie zdecydowali się odrzucić propozycję nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, która miała nadać pieszym nowy przywilej. Tym samym trafiła ona do kosza.

Czas oszczędzania

Lekkie samochody użytkowe są idealną propozycją dla drobnych przedsiębiorców. Łączą dużą kubaturę przedziału ładunkowego z gabarytami, które ułatwiają manewrowanie w mieście. Wisienką na torcie są oszczędne diesle o małych pojemnościach, takie jak mercedes citan 111 CDI.

Podróż warta Guinnessa!

Świat należy do ludzi pozytywnie zakręconych. Za takiego można na pewno uważać Emilio Scotto, który wyruszył na dziesięcioletnią wyprawę motocyklem. Odwiedził 279 krajów. Opis jego niezwykłej eskapady znajdziecie w książce „Najdłuższa podróż. Pół miliona mil: o mojej dziesięcioletniej

podróży motocyklem”.

Używane bez sprzęgła

Samochód z automatyczną skrzynią biegów jest idealną propozycją dla początkującego kierowcy. Nieobecność sprzęgła i lewarka skrzyni biegów ułatwia skupienie całej uwagi na drodze. Na rynku wtórnym nie brakuje propozycji za rozsądną cenę, więc każdy z zainteresowanych będzie w stanie wybrać coś dla siebie.

Egzamin wewnętrzny

Bohaterowie naszego cyklu są na ostatniej prostej do otrzymania upragnionego prawa jazdy. Kurs już prawie skończyli. Przed nimi jeszcze jedno wyzwanie. To egzamin wewnętrzny – sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej – pisze Marcin Zygmunt.

Za szybcy ich wściekli. Zgazu Tanoga w akcji!

Dawno już żaden spot promujący bezpieczne zachowanie na drodze nie zdobył takiej popularności, jak opublikowany na początku października, w którym głównym bohaterem jest mistrz Zgazu Tanoga. Niezwykle popularny wśród internautów film powstał na zlecenie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, jest fragmentem kampanii „Włącz myślenie”.

Ekojazda, czyli za co egzaminator oblał kandydatkę na kierowcę…

Pewnego dnia jedna z moich kursantek poinformowała o negatywnym wyniku egzaminu. Powód? Nieumiejętna, zdaniem egzaminatora, jazda energooszczędna. Tylko że moim zdaniem żaden błąd nie został popełniony – pisze Jerzy Smagała, instruktor nauki i techniki jazdy oraz II wicemistrz w klasie PPC w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Śląska.

Nagły atak spawacza

Mam nadzieję, że spawacz was nigdy nie dorwie. Mimo to strzeżcie się! Nigdy nie wiadomo, co może się przydarzyć… – czytamy w tekście Albina Sieczkowskiego.

Bezpieczna Opolszczyzna

Opolszczyzna to region o najwyższym stopniu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce. Na przeciwległym krańcu skali znajdują się województwa: mazowieckie, łódzkie, śląskie i małopolskie. W pozostałych regionach ryzyko zdarzeń drogowych oceniane jest jako średnie lub małe. To wnioski z raportu „Ryzyko zagrożeń wypadkami drogowymi na obszarach województw i powiatów”, przygotowanego na zlecenie Sekretariatu Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Zimowa przerwa

Wkrótce skończy się sezon motocyklowy. Gdy przyglądam się padającemu za oknem deszczowi, wyczekuję już kolejnego wyjazdu w okolice jeziora Garda. Właśnie tam mam okazję dłużej pojeździć motocyklem i cieszyć się ładną pogodą. Mimo że moja maszyna nie zaznaje czegoś takiego, jak zimowa przerwa, chciałbym podzielić się z wami refleksjami na temat przygotowania motocykla do kilkumiesięcznego postoju – pisze Marcin Kukawka.

Młodzi: Ważne są technologie i bezpieczeństwo

Goodyear zapytał przedstawicieli pokolenia milenium, czyli obecnych 18 – 30-latków, o ich wizję motoryzacji za dziesięć lat. Młodzi Europejczycy twardo stąpają po ziemi. 55,7 proc. z nich uważa, że kluczowym wyzwaniem stojącym przed motoryzacją w najbliższej dekadzie będzie wprowadzenie na rynek przystępnego cenowo samochodu, wyposażonego w najnowsze technologie.

Przegląd legislacyjny

W tym miesiącu moją uwagę zwróciły dwa tematy. Jeden dotyczy rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych, drugi – ośrodków doskonalenia techniki jazdy – pisze Radosław Biernat.

Wyższa płaca, lepsza praca!

Przeglądając publikacje analizujące konkretne systemowe rozwiązania związane ze szkoleniem i egzaminowaniem kierowców, zauważyłem typową dla minionego okresu rozbieżność pomiędzy działaniami wyraźnie wzmacniającymi pozycję przedsiębiorców i statusem osób, które zatrudniają, czyli instruktorów…

12 komentarzy do “Listopadowy numer „Szkoły Jazdy” już w sprzedaży”

  1. Może nowy minister wycofa ten chory przymus ODJ-otów. Nie mam nic do dobrowolnego doszkalania, ale zmuszanie ustawą młodych ludzi do grubo płatnego kursu jest absurdem na skale światową. Bogaci kolesie zbudowali sobie ODJoty i chcą, aby Państwo przymusem napędzało im klientów. To wszystko będzie tylko odstraszać kursantów. Młodzi ludzie zamiast w wieku 18lat, prawko będą robić w wieku 25lat… już na emigracji w Angli, Niemczech itp…

    1. nie panikuj, to jest szkolenie podnoszące umiejętności. Jeżeli będzie przeprowadzone rzetelnie to z pożytkiem dla nas wszystkich. Czy drogo? No jak ktoś organizuje kurs podstawowy 30 godzinny i bierze 800zł to przy tym owe doszkolenie faktycznie może wydawać się nieziemsko drogie 🙂

      1. Po prostu jestem przeciw stosowaniem środków przymusu. Tego typu doszkalanie mogą sobie robić chętni i z tego co wiem robią firmy dla swoich handlowców itp. Większość Polaków w wieku 18 lat nie pracuje na stałe, więc te 300 zł to spory wydatek, który trzeba wyprosić od rodziców.

        1. Po prostu jestem przeciw stosowaniem środków przymusu. Tego typu doszkalanie mogą sobie robić chętni i z tego co wiem robią firmy dla swoich handlowców itp. Większość Polaków w wieku 18 lat nie pracuje na stałe, więc te 300 zł to spory wydatek, który trzeba wyprosić od rodziców.

          A jak można polskiego kierowcę zmotywować do podnoszenia swoich kwalifikacji na drodze? A może te kwalifikacje są na tyle dobre że już nie trzeba ? Uważam że zmiany są dobre, pod warunkiem rzetelnego ich przeprowadzenia.

        2. Czy ktoś z przeciwników ODTJ miał okazję robić ćwiczenia z najazdem na przeszkodę, slalom, wychodzenie z poślizgu tak, jak to można przećwiczyć wielokrotnie w ODTJ ? Spróbujcie. Zobaczycie jakie to trudne, na początku niemożliwe. Jednak wystarczy poćwiczyć pod okiem dobrego instruktora, który podpowie jak to zrobić. ODTJ, to przede wszystkim teren bezpieczny. Młodzież próbuje ćwiczyć w miejscach do tego nie przeznaczonych powodując zdarzenia. Argumenty, że 18-latek nie pracuje, w związku z tym nie stać go na finansowanie szkolenia są nietrafione. Statystyki mówią, że to właśnie kierowcy w przedziale 18-24 powodują większość zdarzeń o poważnych skutkach. Jeżdżą drogimi furami, mają ciężką nogę. Ciężka noga, to duże wydatki na paliwo. Skoro go stać na auto i przepały w starej BMW, to dlaczego uważacie, że nie stać go na poprawę własnych umiejętności. Dlaczego nie ma jeździć bezpiecznie. Pytam: DLACZEGO ?

      2. Uważałem i nadal uważam, że wydane pieniądze ca 100 do 120 milionów rocznie ciężko zarobionych złotych nie przyniesie widocznych kożyści w podniesieniu BRD.Dwie godziny zajęć teoretycznychz zagrożeń w ruchu drogowym można z powodzeniem zrealizować w obecnym programie szkolenia podstawowego tak jak się to zawsze robiło.Jedna godzina pokazu w ODTJ może czasem narobić więcej szkód w mentalności początkującego kierowcy , który zamiast unikać zagrożeń związanych z niekorzystnymi warunkami na drodze może zacząć sądzić ,że jest mistrzem kierownicy.Między innymi takie i wiele innych doświadczeń krajów UE było brane po uwagę przy wstrzymaniu na trzy lata terminu wejśćia w życie programu opisanego w paragrafie 91 UoKP

      3. Pingback: phuket legal firm

      4. Pingback: ทางเข้า lsm99

      5. Pingback: fn herstal gun

      6. Pingback: buy Cialis online

      7. Pingback: สล็อตวอเลท

      8. Pingback: quik

Dodaj komentarz