Twardowski: priorytetem jest jednolita baza pytań

Podczas wtorkowego spotkania przedstawicieli MTBiGM z organizacjami branżowymi zastępca dyrektora departamentu transportu drogowego Łukasz Twardowski zaznaczył, że resort będzie dążył do szybkiego ujednolicenia bazy pytań i przejęcia przez resort odpowiedzialności za jej tworzenie i funkcjonowanie, co wymaga zmiany ustawy o kierujących pojazdami.

Tym samym postawiło to pod znakiem zapytania szybkie uchwalenie projektu opracowanego przez grupę roboczą, którego równoległe procedowanie mogłoby opóźnić wejście w życie priorytetowych dla resortu rozwiązań.

Ministerstwo chce zmienić ustawę o kierujących pojazdami w taki sposób, żeby przejąć odpowiedzialność za pytania egzaminacyjne, które teraz są własnością dwóch podmiotów – ITS i PWPW. Baza ma być jedna, nadzorowana przez grupę ekspertów. Korzystać z niej mają wszystkie WORD-y. Łukasz Twardowski zapewnił, że właśnie wprowadzenie takich zmian w ustawie jest dla resortu transportu najważniejszym priorytetem. Ma się to stać w możliwie jak najkrótszym czasie.

Podczas spotkania padło także pytanie (zadał je prezes OIGOSK Roman Stencel) o los postulatów uzgodnionych przez tzw. grupę roboczą z poprzednim dyrektorem departamentu transportu drogowego Andrzejem Bogdanowiczem oraz byłym wiceministrem Tadeuszem Jarmuziewiczem. Co m.in. zakładał projekt zmian? Obowiązek przeprowadzania egzaminu wewnętrznego dopiero po zakończeniu wszystkich części szkolenia (za wyjątkiem kursantów przeszkolonych e-learningiem), tworzenia szczegółowego harmonogramu szkolenia teoretycznego oraz prawie całkowitej eliminacji szkolenia e-learningiem (ograniczałoby się tylko do osób niepełnosprawnych). Zaraz po Stenclu głos zabrał wiceprezes zarządu Stowarzyszenia KIEROWCA.PL Michał Łydka. Wyraził zdziwienie, że OIGOSK domaga się ograniczenia stosowania e-learningu, gdyż uchwałą Walnego Zgromadzenia Delegatów z marca 2011 r. członkowie Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Ośrodków Szkolenia Kierowców nie tylko nie byli za jego ograniczeniem, ale wręcza za jego dopuszczeniem w ramach szkolenia prowadzonego przez wszystkie OSK.

Co zatem z postulatami grupy roboczej? Na razie nie wiadomo. Póki co priorytetem dla resortu transportu jest uporządkowanie spraw związanych z egzaminem teoretycznym. Podczas spotkania przewodniczący komisji infrastruktury poseł Stanisław Żmijan oraz strona ministerialna zasugerowali, że postulaty mają szansę znaleźć się w priorytetowej nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami, ale raczej w przypadku, gdy nie będą one budzić żadnych kontrowersji i zaakceptują je wszystkie organizacje.

– Jestem zdziwiony, bo kwestia ograniczenia e-learningu pojawiła się w postulatach grupy roboczej dopiero wtedy, gdy PFSKK, PIOGSK i OIGOSK na początku 2013 r. zrezygnowały ze współpracy z naszym stowarzyszeniem – komentuje Michał Łydka. – Trudno zatem oprzeć się wrażeniu, że ten postulat ma charakter polityczny, nie merytoryczny. Ogólnopolskie Stowarzyszenie KIEROWCA.PL od zawsze postulowało umożliwienie prowadzenia szkolenia e-learningowego przez wszystkie OSK. Jednak w ramach współpracy wszystkich organizacji, aby umożliwić uzgodnienie wspólnego stanowiska w najważniejszych dla branży obszarach, postulatu tego ani nie eksponowało, ani nie forsowało. W połowie 2012 r. wszystkie organizacje uzgodniły listę dziewięciu wspólnych postulatów dotyczących zmiany ustawy o kierujących pojazdami, kwestia szkolenia na odległość nie została tam nawet wspomniana. Apeluję zatem do kolegów z pozostałych organizacji: odrzućmy na bok wzajemne uprzedzenia i wszyscy razem wnieśmy o uwzględnienie w pierwszej nowelizacji dwóch najważniejszych dla branży postulatów – dopuszczenia do zdawania egzaminu praktycznego na pojazdach OSK w zakresie wszystkich kategorii prawa jazdy oraz dopuszczenia do tworzenia Super OSK w zakresie poszczególnych kategorii prawa jazdy. Mimo wszystko, należy pozytywnienie odnieść się do wyraźnego stanowiska przedstawicieli resortu transportu, że są zdeterminowani, żeby zrobić porządek z egzaminem teoretycznym. To bardzo dobry sygnał zarówno dla branży, jak i kursantów, których od robienia uprawnień powstrzymuje aktualnie panująca sytuacja.

red

33 komentarze do “Twardowski: priorytetem jest jednolita baza pytań”

  1. Coś zaczyna się dziać. Rozszerzenie grona reprezentującego stronę społeczną a właściwie powrót wypchniętych , zwiększa szansę na rozsądne rozwiązania. Nie można pomijać sprawy PKK. E-państwo nie może w tym przypadku rozpoczynać się dla obywatela od spersonalizowanej ,fizycznej wędrówki po starostwach naszego pięknego kraju.Mam nadzieję ,że nowa ekipa w MTBIGM spowoduje ,że będę mógł wkrótce zakończyć karierę felietonisty-amatora. Jeżeli jednak pójdzie żle i po23 latach będę mósiał zlikwidować osk -przejdę na zawodostwo.

    1. Pozwalam sobie na odniesienie się do opublikowanego materiału: odnośnie szybkiego ujednolicenia bazy pytań. W tej kwestii brawo MTBiGM lepiej późno niż wcale. Natomiast jestem bardzo zainteresowany kolejnym zapewnieniem Resortu iż BAZA będzie nadzorowana przez grupę ekspertów, rozumiem że pod tym pojęciem nie kryją się eksperci dotychczasowi którzy nadzorowali obecną Bazę Pytań. Stanowisko Pana Tomasza TWARDOWSKIEGO widać z tego przekazu ,że jest jednoznaczne i pełne determinacji. Czasu naprawdę jest bardzo mało a do uporządkowania jest wiele, no cóż może pierwszy krok MTBiGM się uda wykonać. Lecz istnieją moje obawy co do propozycji zgłoszonej przez grupę roboczą , którą to złożył Pan Prezes OIGOSK dotyczącej ustaleń z poprzednią ekipą MTBiGM.

      1. ostatnio wśród instruktorów panuje jakieś szaleństwo. Czy my mamy w Polsce dwa różne „kodeksy drogowe” w Polsce ? Czy w Warszawie a we Wrocławiu są inne zasady pierwszeństwa przejazdu? Co z tego że dwie firmy robiły sobie pytania. Dla OSK działającym w jednym mieście to nie ma znaczenia.
        Kursanci jakoś się tym nie przejmują a wśród wielu Instruktorów panuje jakieś niezdrowe podniecenie w tej kwestii.
        OSK ma ważniejsze problemy niż kto robi pytania. Ale też uważam że powinny należeć do ministerstwa i być jawne lub nie na jasnych zasadach.

    2. Cz.2
      Z tego co mi jest wiadomo to już na ręce Przewodniczącego Pana Stanisława Żmijana postulaty środowiskowe zostały złożone i miały być przeprowadzone szybką ścieżką legislacyjną. Takie były zapewnienia – aczkolwiek postulaty bardzo ważne, lecz nie wyczerpywały wszystkich tematów jakie zostały zawarte UOKP, to tylko jest namiastka pokazanych problemów z jakimi borykają się Starostwa , WORDy i OSK. Może się okazać iż równoległe procedowanie z powolni wejście w życie priorytetowych rozwiązań jaki ma być jedna BAZA PYTAŃ. Natomiast co do kwestii e-learningu podnoszonej w czasie spotkania ,a mianowicie nie do końca podzielam pogląd wyzbycia się tego narzędzia jakim jest e-learning, proszę zważyć na zapisy w UOKP widnieje zapis iż osoba uczestnicząca w zajęciach teoretycznych dopuszcza się jej nieobecność w 20% zajęć. Powstaje podstawowe pytanie w jaki sposób zakończyć szkolenie teoretyczne zgodnie z obowiązującą Ustawą.

    3. Cz. 3
      CZY NA ZASADZIE POTWIERDZENIA NIE PRAWDY W DOKUMENTACH?. Uważam iż takie narzędzie jakim jest e-learning bardzo dobrze uzupełniłoby wiedzę w czasie nie obecności słuchacza w zajęciach. Nakładało by na słuchacza obowiązek indywidualnego przerobienia materiału szkoleniowego. Forma ta nie zastępuje wykładowcy ale służy jako narzędzie wspomagające proces nauczania za pomocą e-learningu. Natomiast co do stanowiska grupy roboczej w ostatnim okresie określę tak kobieta zmienną jest i kapryśną, punkt widzenia zależny od punktu siedzenia a nie od racjonalnego i praktycznego myślenia, być może tego zabrakło. APEL który został zaproponowany do pozostałych organizacji jest ze wszech miar zasadny, trzeba usiąść do stołu i prowadzić konstruktywny dialog w imieniu i dla dobra środowiskowego, a nie prowadzić swoje wojenki i zaspakajać osobiste ambicje.

    4. Proponuje odnieść się jeszcze do postulatu prawie całej branży jakim jest obowiązkowe szkolenie nie w super osk ale w WORD-ach! Proste, przejrzyste i bez wpływu widocznego niektórych Panów promujących interes na super osk.

    5. Ja jak słyszę że bazę pytań będą nadzorowali wysokiej klasy eksperci czy specjaliści ,dostaję roztroju żołądka przecież te obecnie obowiązujące knoty prawne już pisali martwię się czy biedni kursanci wytrzymają kolejną rewolucję a o OSK, WORD Starostwach nie wspomnę ALE SIĘ BĘDZIE DZIAŁO tak by powiedział pewien klasyk i dodał rupta co chceta Polska to taki piękny kraj Zulu Gula

      1. Szanowny Panie Eugeniuszu,
        Kończ Pan już tę swoją „karierę felietonisty”, przecież tych wypocin to już się czytać nie da. Odnośnie e-learningu, to czy naprawdę nikt nie chce prawdy głośno powiedzieć o co w tym wszystkim chodzi – przecież to prosty sposób na zarabianie kasy kosztem szkolenia. Kto szkoli kierowców zawodowych tym badziewiem to wie, o czym piszę. Handel zaświadczeniami w biały dzień.

        1. -Czytasz ,płacisz ,zdrowie tracisz. Uzależniłeś się biedaku ,nie chcesz ,ale musisz czytać te wypociny ,Wiem ,że mimo słabego charaktru masz mocną głowę.Nadchodzą kolejne dwa moje teksty .Pamiętaj ,ostrzegałem ,czytasz na własne ryzyko.Na Twoim miejscu też byłbym rozczarowany po wcorajszym. Nie tak miało być ,nie tak.Oczęta Twoje załzawione nie znalazły idoli zdjętych na sławetnych schodach z nową ekipą. Zostało mi trochę masek z 21 marca , nie dojechaliście ,wybraliście salony ,ale ja już się nie gniewam ,podeślę. Wiem,że się wstydzisz pod nazwiskiem ,ale pomyśl , Ty z twarzą ministra….

              1. Do Marka:
                Naprawdę jeżeli nie potrafisz merytorycznie prowadzić dyskusji. Proponuje ZAMILCZ wprowadzasz tylko zamęt i próbujesz być po prostu wulgarny, nie przystoi instruktorowi skoro nim jesteś. fujjjjjjjjjjjjjjjj brzydzę się takimi wpisami.

                1. Drogi OKO – a gdzie tu wulgaryzm ? Zwariował ,naćpany – to wulgaryzmy ?Śmieszny jesteś,ale pozdrawiam

              2. Panie Widz zgoda ale za jaką cenę przecież to monopoliści z pustą kasą. Uważam że szkolenie jest zbędne i działania wszystkich instruktorów powinny iść w tym kierunku, a nie w wyborze kontrachenta

              3. I bardzo dobrze ! Baza pytań powinna należeć tylko do Ministerstwa jak było poprzednio. Obecnie mamy jakąś chorą sytuacje, baza niby jest tajna a ITS pod stołem opycha swoje pytania nie wiadomo komu i nie wiadomo na jakich zasadach. Jak chciałbym te pytania kupić dla swojego OSK to co ? Oczywiście nie można.
                Ministerstwo powinno zadecydować, czy pytania będą jawne jeśli tak to udostępnić je na swojej stronie dla wszystkich. Jeśli pytania tajne to ok niech będą tajne dla wszystkich.

                  1. Wielce Szanowny Panie Adamie ,nawet Pan sobie nie wyobraża jak Pana nieustająca troska i głęboko humanitarne przejęcie robią mi dobrze .Tak mnie pan zawsze rozśmiesza ,że wręcz tryskam zdrowiem.Do zobaczenia ,tylko proszę już więcej nie użalać się nad trudną współpracą z Preziem i Wickiem. Po co do zwykłego kaca dokładać moralniaka?

                  2. Wielce Szanowny Panie Adamie ,nawet Pan sobie nie wyobraża jak Pana nieustająca troska i głęboko humanitarne przejęcie robią mi dobrze .Tak mnie pan zawsze rozśmiesza ,że wręcz tryskam zdrowiem.Do zobaczenia ,tylko proszę już więcej nie użalać się nad trudną współpracą z Preziem i Wickiem. Po co do zwykłego kaca dokładać moralniaka?

                1. Jak długo trzeba jeszcze czekać aż zostanie zmieniona kompromitująca Państwo POLSKIE baza pytań na prawo jazdy .Egzamin ten jest egzaminem państwowym i wstyd mi za to .Gdzie są ci specjaliści i eksperci proszę o podanie ich nazwisk .Wzięli wcale nie małą kasę za tępotę umysłową i cwaniactwo, czas z tym skończyć

                2. Panie Kubiś i Sobotka cytuje tak jak się podpisujecie myślę że macie na tyle inteligencji że kieruje wami Panowie Szczecin. elerning jest jak słuchanie Mszy w Radiu. wiem o czym myślicie , podpisać umowę najmu na 1 % własności autobusu i ciężarówki i mieć swój upragniony SUPER. sami o tym głośno mówicie i było by po sprawie. życzę taniej umowy

                3. Pingback: Online medicatie kopen zonder recept bij het beste Benu apotheek alternatief in Amsterdam Rotterdam Utrecht Den Haag Eindhoven Groningen Tilburg Almere Breda Nijmegen Noord-Holland Zuid-Holland Noord-Brabant Limburg Zeeland Online medicatie kopen zonder r

                4. Pingback: Resources

                5. Pingback: what does microdosing shrooms do

Dodaj komentarz