Komisja infrastruktury. Nowy szef poprze zmiany w ustawie?

dziennik ustaw rzeczypospolitej polskiej

Tzw. zespół roboczy po raz kolejny spotkała się w resorcie transportu, aby doprecyzować ostatecznie zmiany w ustawie i przedstawić gotowy projekt nowemu szefowi sejmowej komisji infrastruktury.

Od 19 czerwca funkcję przewodniczącego sejmowej komisji infrastruktury objął poseł PO Stanisław Żmijan, który dotychczas był zastępcą przewodniczącego tej komisji. Dzień później ze Żmijanem spotkali się przedstawiciele tzw. zespołu roboczego działającego na rzecz ustalenia korzystnych dla branży szkolenia kierowców zmian w ustawie o kierujących. W spotkaniu udział z posłem wzięli przedstawiciele resortu (Andrzej Bogdanowicz, dyrektor Departamentu Transportu Drogowego, Monika Panasiuk, Wydział Kierowców w DTD) i przedstawiciele kliku organizacji społecznych branży szkoleniowej (Roman Stencel i Zbigniew Popławski, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Ośrodków Szkolenia Kierowców; Grzegorz Jarząbek, Liga Obrony Kraju; Jan Domasik i Wojciech Góra, Polska Izba Gospodarcza Ośrodków Szkolenia Kierowców; Krzysztof Szymański, Polska Federacja Stowarzyszeń Szkół Kierowców).

W rozmowie z posłem Bogdanowicz zaznaczył, że proponowane przez zespół roboczy regulacje są akceptowane przez resort transportu i są kompatybilne z kierunkowymi zmianami. ¬- Wskazaliśmy na głęboki kryzys w branży OSK spowodowany niżem demograficznym i związaną z nim nadmierną podażą usług szkoleniowych w stosunku do potrzeb (popytu) na rynku uzyskiwania uprawnień do kierowania pojazdami – czytamy w zredagowanej przez Romana Stencla relacji. ¬- Podnosiliśmy, że pilne uchwalenie postulowanych zmian stanowiłoby przysłowiową „iskierkę nadziei” dla sporej rzeszy przedsiębiorców prowadzących OSK, z których wielu zawiesiło działalność gospodarczą i poważnie rozważa rezygnację z jej kontynuacji ze względu na nieopłacalność ekonomiczną!

Uczestnicy spotkania nie omieszkali zapytać posła, kiedy można się spodziewać numeru druku sejmowego. Żmijan – jak relacjonują szkoleniowy – wspomniał, że przekonuje go prezentowana argumentacja i rozumie powagę sytuacji środowiskowej, więc postara się o możliwie jak najrychlejsze wszczęcie procedury legislacyjnej przedłożonego projektu ustawy.

 

Oprac. Maciej Piaszczyński

 

25 komentarzy do “Komisja infrastruktury. Nowy szef poprze zmiany w ustawie?”

  1. super. oby zapowiadane zmiany weszly w zycie jak najszybciej. kazdy kto miał do czynienia z e-lerningiem przy kwalifikacji wstępnej wie, iz ta forma ksztalcenia w obecnym ksztalcie jest beznadziejna- czasochlonna, kosztochlonna i niewygodna w porownaniu do ksiazki.

    1. buuhahah ! Tylko Dinozaur może twierdzić że elearning jest gorszy od książki. W elearningu masz pełno animacji zamiast suchych rysunków.
      Paj proponuje ucz jeździć na egipskich rydwanach to czasy odpowiednie dla takich ludzi na siłę trwającym przy starym.

      1. stożkowy mechanizm różnicowy jest najczęściej spotykany w pojazdach. Koło talerzowe przekładni głównej mocuje się do obudowy mechanizmu różnicowego. Półosie napędowe są wsunięte do środka mechanizmu, a na ich wielowypustowych zakończeniach osadzone są stożkowe koła zębate o zębach prostych . Koła koronkowe zazębiają się z satelitami osadzonymi obrotowo na czopach ślimaka

        1. mechanizm różnicowy stożkowy jest szczególnym przypadkiem przekładni planetarnej. przy zastosowaniu kół stożkowych koła pierścieniowe i słoneczne zostały zastąpione kołami koronowymi, przy czym krzyżak z koszem mechanizmu spełnia zadanie jarzma satelitów

          1. przekładnie planetarne charakteryzują się kołami walcowymi. Ich mechanizm opiera się na takiej samej zasadzie jak stożkowy mechanizm różnicowy, jednak w miejsce satelitów stożkowych zastosowano pary kół walcowych

            1. głównym elementem zwolnic jest zwiększenie przenoszonego momentu obrotowego, odciążonego układu napędowego, ściślej mówiąc mostu, przeniesienie środka ciężkości pojazdu oraz zwiększenie prześwitu podwozia

              1. bardzo rzeczowa i merytoryczna dyskusja paj… ciężko odpowiedzieć na Twoje kontrargumenty. Ale spróbuje;
                – elearning to ruchome animacje i filmy zamiast obrazków i zdjęć w książce
                – elearning to multimedialne ćwiczenia a nie jak w książce pytania
                – w elearningu mogę kontrolować czy kursant się uczy, książki nie sprawdzę czy otworzył zanim nie zrobie mu egzaminu
                – w elearningu jest lektor dla leniwych

                1. pod każdym względem elearning jest lepszy niż książka. Internet ma dziś każdy nawet taki Dinozaur jak paj…

                2. e-lerning to najlepsza forma kształcenia dla właściciela praw autorskich. Zarabia kokosy od każdej osoby która zdecyduje się na tą formę np w przypadku kwalifikacji wstępnej. Slajdy i tekst i tak trzeba było przygotować aby wydać podręcznik. Aby stworzyć e-lerning wystarczyło te same zdjęcia i tekst przerobić na slajdy – i tak zarabia się grubą kasę dzięki e-lerningowi. Wystarczyła dobrze napisana ustawa i już nieliczna grupa osób zarabia krocie – prosta droga do rozwarstwienia społecznego – wystarczyła ustawa

              2. Działania muszą być szybki i zdecydowane, padają OSK w krótce może się okazać, że kura znosząca złote jajka przestanie je nieść WORD i OSK to są naczynia połączone, zostaną tylko koguty a przecież WORD-y mają jeszcze wiele zadań inwestycyjnych aby nadążyć za pomysłami MI biedni kursanci jak oni to zniosą

              3. Proponuję, zamknąć wszystkie szkoły i uniwersytety w/g kolegi załatwi to najlepiej e-lering będzie tam dużo filmów i animacji Rostkowski będzie się cieszył a przedsiębiorcy załamywali ręce

                1. kolejny nie rozumie. Ja polemizowałem z pajem, który twierdzi że elearning jest gorszy od książki. Pytam pod jakim względem ??? Jeszcze raz ! Elearning zamiast książki TAK. Elearning zamiast wykładów NIE.

              4. Juras jakiego pracownika byś przyjął do pracy po technikum telewizyjnym czy po szkole dziennej, ot i masz odpowiedż na temat e-leringu ,tu musi być bezpośredni kontakt jak dawniej bywało mistrz i uczeń jak tej prostej zasady nauczania nie zrozumiesz to znaczy że już niczego innego też nie zrozumiesz i trudno z tobą będzie prowadzić dalszą polemikę e-lering może tylko wspomagać proces nauczania a nie być metodą weryfikowalną i podstawową

                1. @obserwator
                  ale ja nie mówie elearning zamiast wykładów ! Tylko elearning zamiast książek. Elearning to taki naturalny następca podręcznika. Dajesz kursantom jakby to powiedzieć taki podręcznik gdzie zamiast obrazków masz animacje a zamiast zdjeć filmy.

              5. Ręce opadają! Panowie z organizacji, liderzy traktują nas jak nienormalnych! Przedstawiane postulaty o super osk miały zakładać możliwość szkoleń na warsztatach przez te ośrodki które spełniły dodatkowe wymagania w danej kategorii. Przykład? Jestem super OSK na kat B i normalne jest to że instruktorzy kat. B mogą uczestniczyć w warsztatach w moim ośrodku. W innym wypadku po co mi to SUPER??!! Dali coś zabierając korzyść, to najlepiej obrazuję że dziadki z organizacji nie liczą się z poziomem szkolenia ale tylko z gratyfikacjami finansowymi które płyną dla tych ośrodków które mają dużo kategorii.

              6. Zastanwiam się kim my jesteśmy co z nami robią .Czasami myślę że jesteśmy tym sektorem gospodarczym na którym się eksperymentuje , bo tak wielu obostrzeń, nakazów i rozkazów nie mają inne zawody brakuje mi jeszcze obok rozlicznych rozporządzeń i zarządzeń obroży na szyi dżipiesem i obowiązkiem składaniem meldunku kiedy jestem w WC to jest matriks ,czy ja jestem chory bo czuję się zaszczyty, chcę być człowiekiem myślącym a nie nr ani narzędziem które można porzucić W tym kierunku powinno zmierzać działanie kolegów z branży

              7. Jeżeli e-elering ma być narzędziem wspomagającym wykładowcę tak jak książka to niema o czym mówić
                sprawa jest jasna i oczywista ale e-elering nie może to być niezależna formą kształcenia gdyż osiągnie się sukces połowiczy ,może być tak że ktoś otworzył stronę ale czy ją przeczyta i kto ją przeczytał ,w dalszym ciągu uważam że procesie nauczania musi być człowiek, nauczyciel ,którego małymi kroczkami che się wyłączyć, dlatego są absurdalne wymogi aby otworzyć np super ośrodek
                noże być i tak ,aby zaliczyć kurs musisz korzystać z e-eleringu itp

                1. Juz są w Polsce Super OSK które oferują e-learning jako formę współpracy innym OSK. Tak więc to o co sie wszyscy bali, ze tylko Super osk bedą szkolić e-learningowo jest nie prawda.E-learning nie jest lepszy od kontaktu z wykładowca i nigdy nie będzie, pewnie tez może dochodzic do rożnych patologi, ale czy dzisiaj ich nie mamy?. Gro OSK nadal nie prowadzi zajęć kontrole w statostwach są tylko formalne brak kontroli merytorycznych. Czy wiemy jaki poziom reprezentuja poszczególni wykładowcy. Mieliśmy przykład kierowcow zawodowych gdzie TVN pokazało jak wykładowca szkoli i co mowi. E-learning nie rozwiązuje wszystkich problemów, ale w dobie gdzie kontrole sprowadzają sie do sprawdzenia krzyzykow na karcie a poziom wykładowców jest przez nikogo nie weryfikowalny to może dać dowolność. Niech każdy sam zdecyduje jaka formę szkolenia chce prowadzić w swojej szkole jazdy.

              8. Pingback: check this

              9. Pingback: Water Heater Installation Plumbers Near Me

              10. Pingback: ทีเด็ดฟุตบอล

Dodaj komentarz