Zespół roboczy wypracowuje porozumienie z resortem

17 kwietnia w resorcie transportu odbyło się kolejne spotkanie zespołu roboczego złożonego z przedstawicieli MTBiGM i strony społecznej.

Jak się dowiedzieliśmy, efektem trwającego około 3 godz. spotkania ma być przygotowany przez stornę ministerialna dokument określający, w jaki sposób będzie zmieniona ustawa, aby uwzględnione były w niej najważniejsze postulaty branży szkoleniowej. Jak mówi Krzysztof Szymański, prezes PFSSK – na pewno uwzględnione tam będą postulaty umożliwiające podstawianie samochodu OSK na egzaminie. Zniknąć ma również możliwość prowadzenia zajęć teoretycznych tą metodą e-learningu, a także złagodzone mają zostać obowiązki informacyjne ze strony OSK.

Szymański wspomina, że ciężko mówić o innych ustaleniach w szczegółach, bowiem trzeba najpierw poczekać na oficjalny dokument w tej sprawie.

mp

 

15 komentarzy do “Zespół roboczy wypracowuje porozumienie z resortem”

  1. Dlaczego olewany jest temat szkoleń motocyklowych? Czy żadna „mądra” głowa nie zrozumiała jeszcze, że motocykl klasy 600cc na pierwszych godzinach szkolenia w zakresie kat. A to poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa kursanta?

  2. Dokładne informacje z przebiegu spotkania znajdują się na stronie PFSSK.
    Sprawy związane z szkoleniem na kat. motocyklowe oraz uprawnieniami instruktorów znalazły się w pakiecie poruszanych problemów.
    Jest tam szczegółowa notatka z przebiegu spotkania i załatwianych spraw.
    Polecam
    http://www.pfssk.pl/

    1. Chyba kolega nie czytał notatki, na którą się powołuje. Jedyne słowo w temacie kategorii motocyklowych dotyczy wydania uprawnień kat. A, osobom które zdały egzamin przed 19 Stycznia 2013, jednak życzenie to zostało zanegowane przez ministra transportu

  3. Kolejne rozmywanie i przeciaganie w czasie.Zespół „ekspertów” nic konkretnego nieuzgodni.Mydlenie oczu!!! Branży szkoleniowej potrzebne są gruntowne zmiany ustawy i rozporzadzeń,które uporządkują szkolenia.Biurokraci z ministerstwa bardzo chętnie rozmawiają jak branża protestuje,żadne kawki i herbatki NIE UPORZADKUJĄ TEGO BAŁAGANU !!!

  4. Gratuluję podjętych działań. Wykreślenie e-lerningu zapobiegnie nieprawidłowością w szkoleniu, możliwość podstawienia aut na egzamin zaspokoi głosy szkół nauki jazdy. Prosiłbym jeszcze o coroczne warsztaty w WORD i mamy całkiem dobrą ustawę, która ułatwiła prowadzenia OSK – brak zaświadczeń itp – wszystko internetowo. A niż demograficzny to swoją drogą ale to nie wina ustawy bo widzę, że niektórzy krzyczą i się pienią o poprawę sytuacji w branży

    1. sytuacja w branży wam się poprawi jak skończycie robić kursy za minimum 1500 zł. Tak więc nie ustawa a wy sami coś potraficie zmienić. Skoro potrafiliście wykrzyczeć własne pojazdy na egzaminie to tak samo potraficie podnieść cenę kursu i żyć godnie

      1. e-learning to świetna i naturalna alternatywa dla podręczników. Kursanci wolą uczyć się na komputerze niż z ksiązek. Ale faktycznie elearning zamiast zajęć teoretycznych mógł prowadzić do nadużyc.
        Problem tylko taki że niektórzy wogóle nie robią teorii i jak z nimi konkurować.

      2. Jakich działań kolego? Ze sobie ktoś porozmawiał przy kawie? Efekty prawdziwych działań mamy obecnie czyli dno.
        Jakie zmiany wpisze to się okaże, np o elearningu jarmuzewicz mówił pozytywnie jeszcze pare tyg temu

    2. W dniu 19.03.2013r jak wiadomo odbył się protest w Gdańsku ,efektem jest powołanie zespołu roboczego MTBiGM z udziałem przedstawicieli organizacji zrzeszających OSK w zakresie zmian w aktach prawnych dotyczących szkolenia i egzaminowania..
      Mamy nadzieję na szybką ich realizację!!!
      Jak widać prace zespołu roboczego MTBiGM były prowadzone po naszym proteście (GDAŃSK, ZIELONA GÓRA, PIŁA) tylko nad naszymi postulatami, a jest to tylko wierzchołek góry lodowej. Mamy nadzieję, że ministerstwo pochyli się również nad analizą uokp, rozporządzeniami i załącznikami do tej ustawy. W chwili obecnej OT6 GDAŃSK trwają prace nad tzw.”BIAŁĄ KSIĘGĄ” która uwidoczni mankamenty i niedociągnięcia zapisów prawnych.

    3. Zostaje jeszcze:1) zdobywając uprawnienia CE z urzędu miałem dopisane BEiT a teraz? każda kategoria osobno, w projekcie były odpowiednie zapisy ale zostały usunięte 2) instruktor ma 1 rok uprawnienia B rozszerza o C,CE,D zapisuję się na kurs w 2012 r zdaję egz. wewn. po 19 stycznia chce umówić się na egz. państwowy nie może bo nie ma 3praktyki!!!! Pieniądze wydane kurs zrobiony a egzamin w 2015r!!! KPINA sens tego zapisu miał być zupełnie inny słuszny a wyszło jak zawsze 3) mówimy o A a co o AM? Egzamin taki jak na B a 10 godzin teorii z czego jeszcze prawie połowę zabierze ratownik a praktyczny slalom pomiędzy pachołkami skuterem przy przynajmniej 30km/h jak skuter ma blokadę 45!!!! Chciałem szkolić AM ale zrezygnowałem za duże ryzyko pozwów od rodziców w razie czego pozdrawiam

    4. Panie TEDI tu trzeba napisać księgę głupoty i absurdów ustawodastwa polskiego na przykladzie Ustawy o Kierujących jest to również wdzięczny temat do pisania prac magisterskich, doktoranckich czy habilitacyjnych,. jesteśmy w tej materii liderami na skalę światową Przy okazji, należy zauważyć jak wielu
      wybitnych fachowców rządzi tym państwem które jeszcze istnieje. Polska to taki dziwny kraj

    5. Pingback: https://www.alcadus.com/wp-content/uploads/astra/index.html

    6. Pingback: ALLSLOTZ88 VS LSM99 ทำเงินกับสล็อตเว็บตรง

Dodaj komentarz