Jest pierwsze Super OSK!

autokar

Ośrodek LOK-u w Grodkowie (woj. opolskie) prawdopodobnie jako pierwszy w Polsce uzyskał status ośrodka spełniającego dodatkowe wymagania.

– Prace nad przystosowaniem ośrodka do nowych przepisów rozpoczęły się już ponad pół roku temu – mówi Sławomir Witkowski, dyrektor katowickiego oddziału LOK. – 12 lutego otrzymaliśmy poświadczenie o spełnieniu dodatkowych wymagań i możemy działać jako Super OSK.

Ośrodek dysponuje dwoma samochodami ciężarowymi, dwoma autobusami, dwoma samochodami osobowymi, motocyklem, motorowerem. LOK posiada również swoje budynki, plac manewrowy i salę wykładową.

Dyrektor wylicza, że na dostosowanie ośrodka wydano około 600 tys. zł.

Wywiad na temat ośrodka w kolejnym numerze „Szkoły Jazdy”.

mp

 

25 komentarzy do “Jest pierwsze Super OSK!”

  1. Trochę siarę zrobili z tymi zdjęciami, siedziba jak baraki-czworaki a plac zarośnięty cały i stare linie. To cały profesjonalizm loków. Bazuję na ogromnym majątku własnym (wynajmy atrakcyjnych nieruchomości) i nie płaceniu podatków (bo to stowarzyszenie). A jak któryś stratę generuje to i tak do wspólnego wora wszystko idzie

  2. na zdjęciu siedziba LOK na Śląsku, oto zdawalność tego SUPER OSK, który MA NAUCZAĆ NAS JAK UCZYĆ: 1. word Bytom zdawalność 16,9 % – trzeci od końca na 100 osk 2. word Rybnik zdawalność 30% – połowa stawki 3. word Tychy – zdawalność 29% czyli bliżej końca rankingu aniżeli nawet środka stawki. W innych wordach w woj. śląskim nie ma LOKu ponieważ nie przeszkolili zbyt małą ilość kursantów. PODSUMOWANIE: państwowy kolos, którego stać na bycie super osk z uwagi na posiadane nieruchomości i korzyści finansowe z tego osiągane. Ale jak to mówią: dobry lobbing, dobrze napisana ustawa i można doić obywateli ile się tylko da

    1. wszystkim polecam ten wywiad:
      http://www.youtube.com/watch?v=q8YqvnF_44E to taki polski obraz rzeczywistości. Kiedy prof. Gwiazdowski używa sformułowania „otwarte fundusze emerytalne” zawsze myśle, że równie dobrze mógłby mówić o SUPER OSK – skoro SUPER OSK są tak dobre do dlaczego udział instruktorów w ich szkoleniach jest narzucony ustawą ?? odpowiedz jest bardzo prosta ! bo super OSK wcale nie są dobre ale są znakomitą instytucją do zarabiania kasy – tak samo jak fundusze emerytalne i których mowa w wywiadzie

  3. Piszę do wszystkich, którzy napisali wyżej ode mnie. Pozwólcie ludziom działać, niech coś tworzą.
    Pożyjemy zobaczymy, jak to będzie funkcjonować. Malkontenci przestańcie narzekać i krytykować.
    Znajdujemy się w sytuacji bez wyjścia, bo puki co musimy zaakceptować istniejący stan rzeczy.
    RATUJ SIĘ KTO MOŻE.

    1. Szkoda tylko ,że nie za swoje -prywatne i ciężko zarobione pieniądze .Będę ciekawy w jakim terminie się to zamortyzyję? Ciekawe czy sprawdzi się czarna przepowiednia o upadku małych OSK w pobliży tego super.
      Podzielam uwagi o nie celowości tego rozwiązania i braku wpływu na jakość szkolenia.
      W.Sz

    2. no właśnie: „niech coś tworzą” – pytam, co ?? bezsensowny i niekonstytucyjny twór stworzony przez urzędników. Tak jak napisałem: dobrze napisana ustawa pozwala doić obywateli i napychać budżet. Co na tej ustawie zyska rząd ? im więcej obowiązków narzuconych ustawą tym więcej pośredników i firm realizujących tą ustawę – każdy pośrednik to podatek VAT i podatek dochodowy odprowadzony do kasy państwa. Jeśli te obowiązkowe szkolenia instruktorów byłyby tak dobre to nie trzeba byłoby zmuszać nas ustawą aby je przechodzić ! jeśli szkolenia na płytach poślizgowych byłyby tak dobre to nie trzebaby ustawą zmuszać przyszłych kierowców do ich przejścia ! ale skoro coś jest dziadostwem do najlepiej ustawą zmusić

      1. dokladnie! to jest zwykla ustawka a nie zadna ustawa poprawiająca cokolwiek. Co ma posiadanie autobusu do szkoleń teorii przez internet np z kategorii B.
        Wiele szkół specjalizuję sie tylko w kat B i kat A i ma o wiele wyższy poziom nauczania niż niektóre szkoły które mają też kat C i kat D.
        Do bycia dobrym OSK nie potrzeba namaszczenia żadnych urzędasów

    3. Ostatnio miałem rozpocząć kurs na kat. D w Grodkowie, ale takiego autobusu tam nie było i nie ma na stałe;-)to tylko taka ściema panów z LOKu!!! wolałem bez ściemy ośrodek w Opolu i jestem zadowolony.

    4. To fajny kraj w którym wystarczy kupić po jednym pojeździe i rozdzielić je umowami np na 30 ośrodków a i tak szkolić na złomach !!! i nazywać się super hiper ośrodkiem i tak właśnie działa ta słynna szkoła kręcąc wszystkich w koło, a jak słyszę o tych 600 tysiącach to mam łzy w oczach ze śmiechu. Tam niema na farbę by poprawić linie na nieczyszczonych placach czy żarówki o ogrzewaniu sal wykładowych nie wspomnę . Dalej hołdujmy prowizorce to będzie lepiej na naszych drogach. Wstyd

    5. Zgodnie z zapisem ustawy Art. 31. ust. lit. b tiret pierwszy mówi, Super OSK musi posiadać co najmniej jeden pojazd w zakresie prawa jazdy kat. A,B,C,D, tiret drugi mówi pojazdy w zakresie prawa jazdy kat A i B jest nie starszy niż 5 lat, w zakresie prawa jazdy kategorii C nie starszy niż 7 lat, a w zakresie kat d nie starszy niż 12 lat. W związku z powyższym Super OSK nie może szkolić na innych pojazdach jak tylko te co zostały wskazane. Czyli w starostwie mogą być tylko takie pojazdy zgłoszone jeśli Super OSK posiada starsze pojazdy to już nie jest SUPER w myśl ustawy. A tak na marginesie ciekaw jestem czy maja już nowy motocykl o poj 600 cm3 linie do motocykla i górkę o długości minimum 19 m2 i wysokosci 2,5 stopni.

      1. Poczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem i nie pisz bzdur. Podobnie Większość emerytowanych wojskowych, ktorzy teraz zajęli się nauką jazdy nie umie czytać ze zrozumieniem ponieważ już są na emeryturze…

    6. W zapisie o super OSK istnieje zapis o możliwości szkolenia metodą elerningu. Według mnie wszystkie osk powinny szkolić metodą internetowa ponieważ nie maja kadry z odpowiednimi kwalifikacjami. Tylko zastosowanie profesjonalnego narzędzia da rękojmie należycie przeprowadzonych zajęć. Ponieważ super OSK ma wszystko super. Dlatego powinno prowadzić zajęcia metoda wykładów. W przeciwnym wypadku traci sens zapis o zatrudnieniu instruktora z przygotowaniem pedagogicznym w myśl ustaw o systemie oświaty.

      1. LOK-ki z całego kraju szykują się na otwarcie w każdym mieście filii Super OSK. Ta instutucja rodem z PRL, przynajmniej w naszym województwie, posiadająca najbardziej obskurne warunki lokalowe, samochody rozlatujące się – ciężarowe zardzewiałe, bez bort skrzyni ładunkowej, zakupione po najtańszej cenie – złomu. Place manewrowe nie przygotowane, zarośniete, nawet nie pomalowane, jak na zdjęciu. Pytam się w związku z tym, gdzuie jest nadzór starosty, jak mógł poświadczyć spełnianie dodatkowych warunków. I takie instytucje mają szkolić instruktorów, prowadzić trzydniowe warsztaty dla instruktorów pracujacych w porządnych OSK, do których LOKi się wogóle nie umywają Zauważcie Państwo, że w tych LoKach zatrudnieni, są byli wojskowi z demobilu, tak jak obecny dyrektor Departamentu Transportu w ministerstwie, jak się wgłębicie mocno w temat, to się dowiecie, kto miał zawładnąc wszystkimi Super OSK w Polsce.

      2. Gdzie to ISO????? W KTÓRYM NIBY LOKU???? przyjacielu to jedna wielka ściema a nie ISO . Zapraszam np w opolski ( SUPER OSK ) Albo na Śląsk to zobaczysz ISO tylko jako kursant a nie osoba kontrolująca zobaczysz jak Cie potraktują na jakim SUPER sprzęcie będziesz szkolony jak SUPER będzie ciepło w sali jakie SUPER dostaniesz materiały. to jeden wielki PIC . Zgadzam się ze to przechowalnia najgorsze że mają chody w urzędach i instytucjach dlatego czują się bezkarni. Ale do czasu. Walczmy z prowizorką i oszukiwaniem ludzi. my z branży wiemy jak jest naprawdę , szkoda ze nie wszyscy . To już większy szacunek dla np ZDZT-u. Pozdrawiam Wszystkich którym na sercu leży nie tylko własny interes ale też myślą o tych których szkolimy. ( LOKU TO NIESTETY NIE DOTYCZY)

      3. Pingback: ประตูไม้เทียม

      4. Pingback: Best universities in Africa

Dodaj komentarz