Kubiś: ruszyła machina, zmieńmy ustawę!

Ustawie o kierujących pojazdami nie pomogło kilka nowelizacji uchwalonych przez parlament przed jej wejściem w życie.  W całym kraju panuje wielka smuta. Paraliż i zlodowacenie ogarnął kandydatów na kierowców, OSK, WORD-y i starostwa. Grupa posłów pod wodzą Krzysztofa Brejzy wniosła projekt kolejnej nowelizacji. Ruszyła machina legislacyjna. Apeluję do parlamentarzystów, rządu i liderów środowiska OSK o szybką i pełną nowelizację ustawy – pisze Eugeniusz Kubiś, właściciel zielonogórskiej szkoły jazdy Motorex.

Taka nowelizacja powinna wprowadzić następujące rozwiązania:

1) Super OSK, czyli ośrodki uprawnione do szkolenia kandydatów na instruktorów i instruktorów w obrębie poszczególnych kategorii. W efekcie przyszłych instruktorów i instruktorów będą kształciły rzeczywiście ośrodki merytorycznie najlepsze w poszczególnych kategoriach prawa jazdy.

2) E-learning powinien być dostępny dla wszystkich OSK, które spełniają warunki techniczne do posługiwania się tą formą kształcenia.

3) O wyborze pojazdu egzaminacyjnego (także na prawo jazdy kat. B.) powinna – „po europejsku” – decydować osoba egzaminowana. Ustawowo powinna być zagwarantowana możliwość zdawania egzaminu państwowego na pojeździe OSK.

4) Osoby zamierzające ubiegać się o prawo jazdy powinny zaczynać kurs od OSK, nie od wędrówek po starostwach. Niezwłocznie należy zmienić nieracjonalny, bardzo uciążliwy dla obywateli system tworzenia tzw. profilu kandydata na kierowcę.

5)  Należy niezwłocznie usunąć lukę w ustawie o kierujących pojazdami uniemożliwiającą powstanie jednolitego systemu teleinformatycznego dla WORD-ów, starostw i OSK oraz likwidującą państwowy nadzór nad państwowymi egzaminami teoretycznymi na prawo jazdy. W tym celu można rozbudować art. 19. ustawy o kierujących pojazdami.

6) Należy przywrócić psychologom uprawnionym do badań w zakresie psychologii transportu przed 19. stycznia 2013 r. uprawnienia do wykonywania tych badań na takich samych zasadach, jak rozwiązano to w stosunku do innych grup zawodowych.

7) Należy umożliwić instruktorom –  działającym przed 19 stycznia właścicielom jednoosobowych OSK – kontynuowanie działania bez dodatkowych warunków. Prawo nie może działać wstecz.

8) Należy uprościć obowiązki informacyjne OSK w stosunku do starostw. Należy ważyć ciężary nakładane na przedsiębiorców, uwzględniając spodziewane efekty. Nie może być tak, że 85 proc. czasu i energii przedsiębiorcy idzie na działania administracyjno-obsługowe, kosztem czasu, kosztów i sił, które powinny być przeznaczone na merytoryczną działalność. Parlamentarzyści, członkowie rządu, liderzy ogólnopolskich organizacji OSK to nasza polska elita. Może tym razem ta elita wypełni swoją rolę.

Eugeniusz Kubiś

 

30 komentarzy do “Kubiś: ruszyła machina, zmieńmy ustawę!”

  1. 1. Może jeszcze byście się wzieli za prawo jazdy na motocykle i przeciągnęli na kurs/egzamin A2 pojemności 250cc, która jest motocyklem lekkim i dla was tańszym.
    2. Skoro prawo nie działa wstecz, to dlaczego nie ma okresu przejściowego dla osób, które przystąpiły do egzaminu teoretycznego na motocykl, zdały go, a praktykę mają zdawać po nowemu i na kompletnie innych motocyklach.
    3. Do wiosny są jeszcze dwa miesiące i czas najwyższy się wziąć za problem prawka na motocykl

    1. Teraz to już można tylko POpisać,POkrzyczeć i POnarzekać…ustawa jest i trzeba sie do niej stosować czey chcemy czy nie…kto nas usłyszy teraz jak już jest PO 19.01?Nie słyszeli naszych wołań pare lat a teraz by mieli coś zmienić?Wolne żarty…

      1. Dlatego wszystkie zmiany trzeba próbowac przepchnąć przez posłów PO. Dlaczego? Proste jeśli z propozycją wystąpi kazda inna partia, to propozycja ta zostanie odrzucona, ale jeśli wyskoczy z tym poseł PO albo kilku to szansa jest większa.
        Skoro uważacie, że to nie ma sensu, to po co wam te wszystkie stowarzyszenia? Oczywiście lepiej siedzieć cicho i dać się prowadzić jak owce na rzeź!

    2. Uwagi są słuszne napisał Pan wiele listów otwartych a WŁADZA nic z tego sobie nie robi Przyszedł czas
      na działanie, szukamy przywódcę widzę że nadajesz się doskonale , więc czekam na jakąś akcję
      ogólnopolską bo na szefów związkowych niema co liczyć.

    3. Panowie, ale o co chodzi, ja sprawdziłem kilka lat wstecz i przepraszam, analogicznie do miesięcy…w styczniu i lutym mam więcej ludzi. Kasę miałem od początku, tak na wszelki wypadek coby US nie czepiał się ukrytych dochodów. Jedyne co na minus to więcej pracy przy zgłaszaniu kursów i ich aktualizacja. Jednakże może CI którzy prowadzili teorię w samochodzie…zaczną coś uczyć ?

        1. Zgadam się, ze nie wszystkie postulaty są celowe. Dążymy do doskonałości, ale to my powinniśmy walczyć o „uszczelnienie” rynku. Sprawozdawczość (obecnie przesadzona i wymagająca zmiany) powinna istnieć i koniec! Brak nam w branży kontroli! Wprowadzono PKK ale dlaczego tylko do szkoleń podstawowych? Przecież największe przekręty są na szkoleni uzupełniającym? A ono sprawozdawczości nie podlega.
          Może faktycznie skończyły by się praktyki fikcyjnych szkół?!!

        1. GDZIE BYLIŚCIE JAK KUBIŚ WALCZYŁ OD LAT Z TĄ BIUROKRATYCZNĄ MACHINĄ? TAK TAK TERAZ STOSUJCIE SIĘ DO TEJ NOWEJ USTAWY.KUPUJCIE TOYOTY,PODPISY,KASY FISKALNE.POŁĄCZCIE SIĘ Z MIASTEM LUB STAROSTWEM FUL OPCJĄ ZA 50ZŁ MIESIĘCZNIE.PRZEJDZIECIE COROCZNE WARSZTATY TRZYDNIOWE W LOKACH.ACH NIE ZAPOMNIJCIE ZJECHAĆ Z CENĄ KURSU 899ZŁ. WTEDY OCZKI SIĘ WIĘKSZOŚCI OTWORZĄ JAK ZOBACZYCIE DNO W KIESZENI.PANIE GIENIU POPIERAM PANA WALKĘ.

      1. Ci którzy tu POlemizują ostrzegam, że Pan Egeniusz sympatyzuje z PISem. Niewątpliwie w wielu postulatach ma rację i trzymam za nie i za Pana Eugeniusza kciuki. Obawiam się jednak, że zabraknie Panu Egeniuszowi siły do walki jak Don Kichot z wiatrakami. By móc się spodziewać jakiś zmian na dobre, to musi się zmienić zaplecze w ministerstwie transportu, które jak na razie nieźle zakombinowało przepisami.

      2. A może powinno się to przecierać przy konsultacjach społecznych a nie przy kolacjach,rączka znalazła się w nocniczku nawet cwaniakom z P OSK. Teraz oczy się otworzyły,totalna nie kompetencja i brak zdolności przewidywania.

      3. Ja nie oceniam człowieka w odróżnieniu od Pana Panie Darku B,po przynależności do partii ,jak się niema nic do powiedzenia to mówi się że jest to sprawa polityczna ,Pan też to robi Ja w odróżnieniu od Pana nie oceniam człowieka
        po tym do jakiej należy partii i jaką wyznaje religię, czy jaką ma skórę ,wychodzę z Biblijnego powiedzenia
        po owocach ich poznacie Patrząc na pańskie wpisy jet Pan taki mądry jak ministrowie naszego resortu
        poza krytyką brak konstruktywnego działania nic Pan sobą nie reprezentuje Człowiek którego Pan krytykuje różni się od Pana tym że NO COŚ ROBI, chała mu za to i jestem mu wdzięczny.

      4. Panie Kubiś, jak pan chce sprawdzać:
        1). merytorycznie najlepsze OSK w poszczególnych kategoriach prawa jazdy?
        2). warunki techniczne do posługiwania się tą formą e-kształcenia?
        3). tu ma Pan rację
        4). tu nie ma Pan racji. System ten i forma nowego egzaminu z teorii uniemożliwi np. fikcyjne przeprowadzanie wykładów. wpisywanie większej ilości godzin jazd niż w rzeczywistości
        5)….8) tu ma Pan rację.

      5. drodzy państwo dopóki nie połączymy sił i razem nie będziemy walczyć, to nic nie zmienimy, problemem jest to że wszyscy narzekają a nikt nic nie robi, pan Eugeniusz walczy za wszystkich, jednak sam niema szans, postarajmy się działać razem a nie bać się stanąć z konkurencyjną szkołą w jednym szeregu. inne branże potrafią coś wywalczyć ale działają razem, u nas każdy patrzy na siebie, i nikt nie chce przyłączyć się do walki, obawiając się konkurencji( liczą że część się wykruszy), a przecież więcej na tym tracimy niż zyskujemy.
        w jedności siła

      6. Pingback: pork riblets

Dodaj komentarz