Burza w Sejmie. Opozycja: Polacy wyjadą na Ukrainę

W czwartek odbyło się drugie czytanie nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami. Została ona skierowana do komisji infrastruktury i po odrzuceniu poprawek ponownie wróciła do posłów. Żeby weszła w życie, musi zostać przyjęta przez Sejm, Senat i zostać zaakceptowana przez prezydenta Bronisława Komorowskiego do 19 stycznia.

Przypomnijmy, że nowelizacja ma na celu przesunięcie o trzy lata zapisów w jakikolwiek sposób związanych z Centralną Ewidencją Kierowców. Chodzi przede wszystkim o okres próbny po otrzymaniu po raz pierwszy prawa jazdy kategorii B, obowiązkowe szkolenia w okresie pomiędzy 4 – 8 miesiącem oraz kursy reedukacyjne.

Podczas drugiego czytania noweli ustawy o kierujących pojazdami na sali plenarnej Sejmu rozgorzała bardzo gorąca dyskusja.

– Kto jest dzisiaj nieprzygotowany? – pytał Piotr Szeliga (Solidarna Polska). – Znowu WORD-y, a może rząd? Ile razy jeszcze niektóre zapisy ustawy będą przesuwane? Sprawiliście, że koszty zdobycia prawa urosną, Polacy będą zdawać prawo jazdy za granicą.

– Nowelizacja i sam tryb pracy nad nią są skandaliczne – grzmiał Jerzy Polaczek – To nadaje się do Trybunału Konstytucyjnego.

Działania posłów Platformy Obywatelskiej i ministerstwa skrytykował także Maciej Banaszak (Ruch Palikota).

– Ustawa to ewidentny bubel prawny. Okazuje się, że jest ona nowelizowana co 100 dni! Największymi przegranymi w tej całej sprawie są ODTJ-y i kursanci.

Pomimo tego, że z mównicy sejmowej padało wiele pytań do wiceministra Tadeusza Jarmuziewicza, ten nie odpowiedział na żadne z nich. Zamiast niego cel nowelizacji tłumaczył Roman Dmowski, podsekretarz stanu w MSW.

– Od początku 2012 r. w Centralnej Ewidencji Kierowców i Pojazdów kontrolę prowadzi CBA. Poza tym MSW zaczął analizować rejestry, m.in. PESEL i CEPiK. Wyszło z tego, że wiele urządzeń trzeba wycofać z eksploatacji, nie nadają się już do pełnienia nałożonych przez nową ustawę zadań. Dlatego też system ewidencji kierowców musi zostać zmodernizowany. Przyniesie to oszczędności rzędu 30 proc.

Ostatecznie za przyjęciem nowelizacji były kluby poselskie PO, PSL i SLD. Romuald Ajchler, przedstawiciel tej ostatniej partii dodał jednak, że zgoda na zmianę ustawy zostanie dana tylko dlatego, żeby „wyjść z tego bałaganu”. Za odrzuceniem nowelizacji opowiedziały się: PiS, RP i SP.

Jakub Ziębka

26 komentarzy do “Burza w Sejmie. Opozycja: Polacy wyjadą na Ukrainę”

  1. W brew pozorom Polacy znajdą rozwiązanie ale ze stratą dla Państwa bo posłowie i rząd wyaljenowali się od społeczeństwa, zamiast mu służyć do czego zostali powołani ,zaczęli je sprzedawać za judaszowe srebrniki, a posiedzenie komisji jest dobitnym tego przykładem, zadaję pytanie kim są ci panowie
    bo na pewno nie polakami o czym oni myślą, komu służą czy to nie jest Targowica?

    1. To akurat dobry przepis, aby w osrodku zwłaszcza np Super OSK’u byl ktos z doswiadczeniem, bo ostatnio jak obserwuje sytuacje to wszysyc moi koledzy poodchodzili z osrodkow i zostali pozamieniani na 21 letnie „dziunie” na umowe o „dzielo” (if you know what i mean). Zacznijmy szanować doświadczenie w tym zawodzie to poziom szkolenia przestanie schodzić na PSY.

      1. A może tak najpierw instruktor z udokumentowanym starzem za kierownicą minimum 10 lat dla danej kategoriii, a nie banda emerytowanych trepów i gliniarzy, których jedynym doświadczeniem w kierowaniu pojazdami dla kat C lub D jest tylko ich jazda na kursie prawa jady. I te barano-nieudacznicy uczą na kwalifikacji wstępnej… Najlepci „fahofcy” to u Igielskiego w Szczecinie

    2. Mamy 3 stycznia i nadal nic nie wiadomo, to jest jakaś niekończąca się szopka. Pozostało 2 tygodnie i nadal nie wiemy jak mamy szkolić i czy będziemy musieli kupować nowe oprogramowanie do naszych szkół jazdy! Wszystko jak widać jest tworzone w pośpiechu i na ostatnią chwilę. Kiedy my szkoleniowcy mamy się do tych nieznanych jeszcze nikomu zmian przygotować??

    3. Sensem przepisów jest polepszenie efektywności szkolenia,
      !!!!! tego nie można im odmówić , ale pytanie jak można podnieść efekty szkolenia przepisami tworzonymi na wczoraj ??? jak maja sie do tego przystosować ośrodki szkolenia ???? czy nikt tu nie widzi dramatu szkół jazdy ?!!!!!!!!ja martwię sie jako człowiek dziś dzwoniłem do 3 inspektorów nikt nic nie wiedział więc czy to jest normalna sytuacja?? pan Nowak pewnie sie domyśla ze może stracić posadę dlatego robi to jak robi

      1. Kłaniam się nisko panu profesorowi Andrzejowi Bałabanowi za wnikliwość i trafność ekspertyzy dotyczącej niekonstytucyjności ustawy o kierujących pojazdami.Wzywam szefów największych ogólnnopolskich z organizacji reprezentujących środowisko OSK ; Romana śtenlcla OIGOSK , Krzysztofa Szymańskiego PFSSK , Jana Domasika PIGOSK – wystąpmy niezwłocznie do Trybunału Konstytucyjnego o orzeczenie ,że bubel jest wielkim Bublem , skoro Rząd , Parlament i Prezydent idą w tej sprawie w zaparte. Zanim wyjdziemy na ulicę pójdżmy do Trybunału.

        1. Może warto by było ponownie zapytać pomysłodawców w tym redakcję Szkoły Jazdy kto wstrzymał skierowanie do Trybunału Konstytucyjnego ustawy? W trakcie wstępnego spotkania w redakcji,które nie miało oficjalnego -wiążacego charakteru przedstawiciele wymienianych organizacji byli praktycznie zgodni co do celowości takiego działania.Wysłane pisma do Pana Prezydenta RP o nie podpisanie ustawy niestety nie przyniosły rezultatu.
          W.Sz

          1. Ta cała sprawa jest ułomna i chora. Jesteśmy winni temu, że nasi PREZESI zdecydowanie zawiedli i nie
            zmobilizowali nas do tego, co proponuje p. Kubiś, tylko w moim przekonaniu w I -szej kolejności pokazać się na ulicy w obronie naszych podstawowych praw w branży. Rządzący doszliby do wniosku, że coś jest nie tak, skoro wszyscy protestują i czują się wymanewrowani. Ta sytuacja jest klasyczną do określenia,
            braku zaufania do Państwa oraz stanowionego prawa na ostatnia chwilę „CAŁKOWITEGO BUBLA”

            1. To dlaczego nie było pana (mała litera celowo) w Zielonej Górze? Teraz drogi Władek razem z drogim (chłe ,chłe)Wojtkiem będą pyszczyć i pyszczyć ,i jeszcze zbierać chętnych na listę do konsorcjum.Oj dziadeczki może do Ciechocinka na wypoczynek….

          2. Panowie związkowcy czas na wzajemne dąsanie należy odłożyć ,teraz przyszedł czas na działanie i wykazanie się że jesteście potrzebni ustalcie wspólne priorytety, że jest żle to widać gołym okiem. Do działania chłopy czekamy na wspólne stanowisko i propozycje

            1. Wczoraj wieczorem RMF FM podało że PIS złożył wniosek aby całą ustawę przenieść na 2014r….maskarka,co chwila nowe info,a my jeszcze NIC nie wiemy na pewno i testów na oczy nie widzieliśmy ….

                1. Program jest, właściwie to aplikacja webowa. Problem w tym, ze starostwa niekoniecznie mogą wygenerować login i hasło. Są to wczesne wersje oprogramowania dlatego proponuję uzbroić się w cierpliwość i na zapas zabrać ze sobą garść stalowych nerwów. Jakoś to będzie.

                  1. starostowie nie mogli rejestrowac OSK, bo nie bylo rozporzadzenia. minister podpisal jakos chyba 3.01. dopiero….

                2. Z tą ustawą to jakaś paranoja. Dzisiaj jest 04.01.2012 i dalej nic nie wiadomo, co wejdzie, co nie wejdzie, ustawa chora i pełna błędów. Brak jakiejkolwiek wiedzy na ten temat w starostach i WORD – ach, ale każdy pocichutku gada, że zmienią się tylko testy. Od lat ministerstwo nie liczy się z OSK a my siedzimy cicho, a niekiedy nawet walczymy sami ze sobą ( w Olsztynie szkoły piszą donosy na konkurencję) jeśli nie zaczniemy działać wspólnie niczego nie osiągniemy, dalej będą WORDy będą dostawały auta za 1zł a my grzecznie będziemy brali kolejne kredyty na samochody bo jest zmiana z PUNTO NA TOYOTĘ itp, salony zacierają ręce a my płaczemy i płacimy , jest niż demograficzny – ministerstwo podnosi ceny z egzaminy, a my nie bo mało ludzi i kryzys. Tylko grupy zawodowe które walczą razem o swoje prawa mają szanse na cokolwiek. OSK mają złą opinie i połowa funkcjonuje na granicy prawa.

                3. Koledzy mamy jeszcze pare dni czemu sie nie skrzykniemy jak górnicy i nie pojedziemy na Wawe,,,,, pokazać ilu nas jest!!!!!!!! STOP nie przemyślanym rozwiązaniom , !!!!!!!!czekam na odzew zakładamy profil zgłaszamy przemarsz i działamy !!!!!

                4. pewne zapisy z tej ustawy i pewne wydarzenia w 2012 roku pokazały mi, że w Polsce nie da się dorobić uczciwie – liczą się tylko znajomości i robienie przekrętów.
                  Co nie podoba mi się w ustawie:
                  1. Wg mnie zapis o obowiązkowych szkoleniach na płycie poślizgowej wszedł do ustawy „tylnymi drzwiami”. Od początku 2000r. pewne stowarzyszenie motorowe lobbowało za tym zapisem, mając swojego człowieka w ministerstwie w końcu dopięli swego.
                  2. Wg mnie zapis aby posiadać autobus aby mieć „Super OSK” wszedł do ustawy tylko na zasadzie kolesiostwa. Po prostu koledzy prezesi aby zapewnić sobie byt o odciąć konkurencję znaleźli na jednym ze spotkań taki oto sposób.
                  3. Denerwuje mnie, iż do 19 stycznia już tak niewiele czasu pozostało a ustawa wejdzie na zasadzie ” jakoś to będzie”

                  1. w 2012 roku przykładów w gospodarce było wiele pokazujących, że każdy chce wydymać każdego. Przykłady: budowa dróg na euro, sytuacja w LOT itd….
                    Nie byłem zwolennikiem PiSu. Po tym co zaszło w roku 2012 mimo wszystko chciałbym aby wrócili do władzy i w pierwszej kolejności zajęli się tym jak do ustawy wszedł zapis o płycie poślizgowej i super osk. Cała reszta ustawy jest ok i wydaje mi się, że niepotrzebnie tyle szumu wokół niej. Owszem – chory jest sam jej proces wejścia w życie

                5. Gratuluję GRUPIE 4X4 (można je zwać po chińsku lub wymienić z nazwiska i imienia) .
                  Wszyscy szkoleniowcy ich znają . Żaden z nich nie występował na łamach miesięcznika „Szkoła Jazdy”z wyjątkiem p.P ,który ma niewiele do powiedzenia. Ta Grupa ograła naszych przedstawicieli jak chciała. U nich liczą się WORD-y i ich przedstawiciel w Warszawie. Teraz wołacie państwo o protesty? Nie tędy droga … Ilu Was jest w naszych organizacjach. Z resztą te organizacje nie miały tak wyglądać. Tutaj z pomocą panów z DTD ówczesny prezes a potem wiceprezes PFSSK świadomie utworzyli Izby Gospodarcze naszej branży aby TO WSZYSTKO ROZBIĆ I ZAROBIĆ. Tak też się stało. (90% ludzi związanych z tym zawodem jest nie zrzeszonych. Jeden mądrzejszy od drugiego. Efekt mamy i był przewidywalny. Dopiero za rok się obudzimy- ale to już będzie walka o nową ustawę o kierujących.

                6. Pingback: get more

Dodaj komentarz