Będzie pikieta przeciwko ustawie o kierujących

protest

Samochody dla WORD-ów za grosz, zbyt duże przywileje dla SuperOSK i absurdy wynikające z ustawy o kierujących pojazdami – to wszystko budzi sprzeciw środowiska OSK. Szkoleniowcy z Zielonej Góry przygotowują już ogólnopolską pikietę protestacyjną, która odbędzie się 13 września podczas Konwentu Marszałków Województw. Poniżej zamieszczamy treść listu autorstwa Eugeniusza Kubisia, organizatora protestu.

Mija 8 miesięcy od przyjęcia przez Sejm RP ustawy przesuwającej wejście w życie ustawy o kierujących pojazdami na dzień 19. stycznia 2013 roku. Według publicznych oświadczeń ścisłego kierownictwa Ministerstwa Transportu, decyzja ta była podjęta w trosce o dobrostan psychiczny obywateli RP ubiegających się o prawo jazdy.

19. stycznia tuż, tuż a nikt w Polsce nie wie kto ma przygotować nowy egzamin i nowy, jednolity system teleinformatyczny, obejmujący WORD-y, starostwa, OSK i CEPIK.

Rozwija się nowa, usankcjonowana przez państwo, praktyka przy zaopatrywaniu się przez WORD-y w auta do egzaminowania.

WORD otrzymuje auto za 1 grosz, kosztem OSK, które są przymuszone do kupowania takich samych pojazdów za 50 000 złotych.

Ten patologiczny proceder można zlikwidować, zmieniając jeden przepis w ustawie o kierujących pojazdami. Samochód, na którym człowiek się uczył powinien służyć jako pojazd egzaminacyjny. Taki jest standard w Unii Europejskiej. Tak powinno być w Polsce.

Po 19. stycznia 2013 roku wąska grupa uprzywilejowanych SUPER OSK będzie miała wyłączność: na szkolenie w formie e-learningu, na szkolenie kandydatów na instruktorów i instruktorów, na szkolenie dzieci na kartę rowerową. Podstawowym kryterium będzie posiadanie przez te podmioty ciężarówki i autobusu. Do dzisiaj, nikt odpowiedzialny nie odpowiedział na pytanie „Gazety Wyborczej”: „Kto wrzucił autobus do ustawy?”.

Absurdów wynikających z ustawy o kierujących pojazdami jest znacznie więcej.

Jeszcze jest czas, aby je usunąć. Apeluję o to po raz kolejny do Pana Premiera, do kierownictwa Ministerstwa Transportu, do parlamentarzystów. Jednym głosem mówią o tych sprawach liderzy największych organizacji środowiska OSK, to jest PIGOSK, OIGOSK, PFSSK, KIEROWCA.PL, LOK, PZM.

13 września rozpoczyna się w Zielonej Górze Konwent Marszałków Województw. Jednym z oficjalnie awizowanych gości konwentu jest minister Sławomir Nowak.

Zgodnie z oficjalnymi wystąpieniami ministra Nowaka oraz wiceministra Jarmuziewicza to podległe Marszałkom Województw WORD-y są odpowiedzialne za przygotowanie nowych egzaminów na prawo jazdy oraz jednolitego systemu teleinformatycznego. Stanowisko Marszałków w tej sprawie chętnie poznamy. 13 września 2012 r. o godz. 13.00, przed Urzędem Marszałkowskim w Zielonej Górze, wyrazimy stanowisko środowiska OSK w sprawach o których piszę.

Treści, które będą wypisane na przygotowanych transparentach, przesyłam w załączeniu. Jako organizator legalnego zgromadzenia, zgłoszonego Prezydentowi Miasta Zielona Góra, serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w tym ważnym wydarzeniu szkoleniowców z całej Polski.

 

Eugeniusz Kubiś

OSK MOTOREX

Zielona Góra

Proszę o potwierdzenie obecności: tel. 602426883 lub [email protected]

 

31 komentarzy do “Będzie pikieta przeciwko ustawie o kierujących”

  1. a mnie projekty i na razie dwa opublikowane rozporządzenia podobają się. Jeszcze dojdą kasy fiskalne i może „krzaczki” powolutku zaczną więdnąć….
    …swoją drogą przyznaję, że na 4 miesiące przed terminem brak aktów prawnych to jawna kpina, nikt się nie zdziwi na kolejne terminowe odroczenie. Ktoś z Państwa widział działający (poprawnie) cepik ?
    pozdrawiam
    wiecznie zwaśnioną branżę szkoleniowców

      1. a uważasz, że szkolenie na odległość polepszy znajomość przepisów i zwiększy bezpieczeństwo?
        miałem styczność z elerningiem przy szkoleniach okresowych i kwalifikacji, po 6 miesiącach zaprzestalem używać tej metody jako wyłączność. Dlatego przy podstawowych kategoriach nawet o tym nie myśle. Myslaleś co to da Twojej szkole, za wyjątkiem niby oszczędności. każdy kod dostępu to ok 50zl razy 10 osób masz 500 zł, które ja wole wydać na wykładowców. przecież o tak będziesz dalej musiał posiadać sale wykladowa.

        1. Merytorycznie pełna zgoda do tego co piszesz! Problem w tym że ośrodki szkolenia kierowców to też w coraz większym stopniu firmy usługowe i jeżeli będzie popyt na taki system to i podaż się będzie musiała znaleźć. Nie zrobimy my, zrobi konkurencja. Wszystko zmierza ku rozwiązaniom bazującym na sieci www i obawiam się że dobrze wykorzystany marketing przyniesie skutki. Chyba każdy się godzi że nawet najciekawiej prowadzone zajęcia teoretyczne pod względem atrakcyjności nie mogą się równać z praktyką.

          1. Dokładnie, powstaje też pytanie, ile w każdym mieście będzie tych super osk? Zwróć uwagę, że obecnie działa również dużo „szkół”, w których zajęcia odbywają się w stylu dzień dobry, tu macie testy, kto na jazdę ? Z tego powodu cieszę się, że zmienią się zasady teorii? MOŻE kursanci zaczną się coś przykładać…może.
            Drugi aspekt, jak to określacie, i tu się zgadzam, obecnie prawo jazdy to produkt. Przychodzi kursant i żąda papieru. W naszym mieście udało się zwerbować kilka szkół, które działają w literze 217 i od początku mówią o egzaminie wewnętrznym, który jest rejestrowany jak w WORD. I wiecie co robimy, z żądającymi, oddajemy im kartę kursanta. Bo jeżeli ja uważam się za instruktora, to uczę, a kursant ma się nauczyć aby dostać dokument. Praktykę owa stosujemy od dwóch lat i to działa, ale… musi być takich OSK więcej, a s przykrością stwierdzam, że na ok 60 osk z miasta, tak postępujemy może w 6 szt. 🙂

        2. Pikieta protestacyjna dokładnie wpisuje się we wspólne stanowisko liderów organizacji. Dobrze byłoby gdyby oficjalnie poprali akcję i zachęcili członków swojej organizacji do czynnego udziału w niej. Ideałem byłoby gdyby potwierdzili swoją obecność 13.09.2012 r. wśród protestujących.

          1. Pan Władysław Drzazga i inni „przywódcy branżowi” tacy aktywni w komentarzach na tej stronie teraz milczą w sprawie poparcia akcji?! Oj nie ładnie tak milczeć, nie ładnie… Ale do dyskutowania to zawsze pierwsi są. Potwierdza się stare powiedzenie: „krowa, która dużo ryczy, mało mleka daje”!

            1. Odpowiadam! Moje komentarze dotyczą różnej tematyki w mojej działalności. Jednak w tej konkretnej sprawie nie przeszkadzam. Brałem udział w różnych protestach ogólnopolskich w zbieraniu podpisów pod
              petycjami w trakcie procedowania nad przepisami dotyczącymi szkolenia i egzaminowania kierowców. Pomimo tysięcy podpisów, nie wzięto naszych propozycji pod uwagę. W sytuacji, gdzie już są podpisane rozporządzenia wykonawcze, protest jest mocno spóźniony.

          2. A może chodzi o kasę dla instruktorów ? Bo jak będzie mniej kursantów to byłby sposób na dodatkowy (bez wysiłku) zarobek. Przecież nikt za darmo tego nie będzie robił. Stan techniczny niektórych „L” jest tragiczny. Stan bezpieczeństwa na drogach napewno sie nie poprawi. Nauczanie kandydatów na kierowców napewno też się nie poprawi.

          3. Dziś w WORD pracuje około 50 osób w przeszlości w Urzędzie Wojewódzki odpowiedzialnych za szkolenie
            kiewowców odpowiedzialnych były 3 osoby i dawały sobie rade , wypadków statystycznie było mniej, prawo było stabilne, ten podstawowy dokument był bliżej czlowieka Dzisiejsza władza stala się bardziej harda trzeba przyjść do pałacu i prosić pana o dokument Szczytne hasła w trosce o bezpieczeństwo sa podyktowane lenistwem władzy i chęcią łatwego zarobku. Proponuję więc powrót
            do korzeni i zdrowego rozsądku z myślą o człowieku.

          4. Dziś w WORD pracuje około 50 osób w przeszlości w Urzędzie Wojewódzki odpowiedzialnych za szkolenie
            kiewowców odpowiedzialnych były 3 osoby i dawały sobie rade , wypadków statystycznie było mniej, prawo było stabilne, ten podstawowy dokument był bliżej czlowieka Dzisiejsza władza stala się bardziej harda trzeba przyjść do pałacu i prosić pana o dokument Szczytne hasła w trosce o bezpieczeństwo sa podyktowane lenistwem władzy i chęcią łatwego zarobku. Proponuję więc powrót
            do korzeni i zdrowego rozsądku z myślą o człowieku.

          5. TRZEBA PRAWU PRZYWRÓCIĆ ZDROWY ROZSĄDEK bo w stanowionym prawie przez resort w sprawie szkolenia kierowców niema ani lodu ani składu. Pozdrawiam pana Kubisia i obiecuję że
            dołącze się do pikiety i zapraszam wszystkich kolegów pokaszmy swoją siłę i determinację w słusznej sprawie, do zobaczenia na pikiecie.

          6. Panie Kubiś, popieram akcję! Zaprośmy też Word Zielona Góra, bo jako jedyny słucha postulatów OSK i dopuścił nasze samochody do egzaminowania, a więc jednak można! Z kolei na poparcie „Działaczy” bym nie liczyła, bo to oni najwięcej zyskują na SuperOSK. Nie dajmy się wykorzystywać!!!

            1. W sprawie poparcia pikiety „liderzy” siedzą cicho jak mysz pod miotłą……ot i wyszlo szydło z worka…..na schodach urzędu nie ma foteli i kawki…..mieliśmy nadzieję,pomarzyć zawsze można…

            2. Koleżanki, koledzy
              Trzynastego września, w czwartek o godz. 13.00 staniemy obok siebie przed Urzędem Marszałkowskim w Zielonej Górze. Może ktoś stanie przed nami i powie co z nowym egzaminem? Jak mamy pracować przed i po 19 stycznia 2013 r. Według jakiego prawa?
              Jesteśmy w przededniu wejścia w życie groźnej, bo źle przygotowanej „rewolucji” w szkoleniu i egzaminowaniu kierowców. Kolejne WORD-y szykują się do wymiany aut egzaminacyjnych. Oni dostają je za grosze, my mamy płacić po 50 000 zł i więcej. Czy ta oczywista patologia nie przeszkadza rządzącym? Żeby ją usunąć, wystarczy znieść jeden zapis w ustawie!
              Nasi liderzy mówią o naszych sprawach jednym głosem. Zwielokrotnijmy ten głos. Władza musi nas zobaczyć, usłyszeć i wysłuchać. Do zobaczenia 13 września o 13.00 przed Urzędem Marszałkowskim w Zielonej Górze.
              Organizator pikiety protestacyjnej środowiska OSK w Zielonej Górze Eugeniusz Kubiś

              1. Ale o co chodzi? Bez obrazy!
                Jakie samochody za 50.000 zł? Miejmy złość i nerwy do tych co tworzą „szkolenia” za 700-900 zł. (owszem zgadzam się, że nasz system egzaminowania nie jest ok), zajmijmy się porządkiem od naszego środowiska. Co za problem, aby auto nawet za 60.000 zł spłaciło się przez 4 lata (tyle z reguły jest w WORD) ? Po tym czasie sprzedasz je za ok 40-50% wartości, zatem 25.000 + naprawy+opony+OC+AC+NW musi się zamortyzować…. może czas normalnie pracować, za normalne stawki? Wordy potrafią?… a my NIE! Cała śpiewka co kilka miesięcy ta sama… ręce opadają!
                Wskaż mi instruktorów, którzy dobrze znają prawo drogowe, 217. Jest ich może kilku w każdym mieście. Reszta ma kwity i jeździ po 7-10 zł za godzinę i ma wszystko w D.

                1. Także krzyczmy – O.K. Ale u siebie, eliminujmy patologię, od cen szkolenia, które nie obejmują minimum rzeczywistych kosztów, wydawania zaświadczeń bez rzetelnych egzaminów wewnętrznych, bez przechodzenia szkoleń dodatkowych, ukrywania jazd uzupełniających itd., itp., etc.
                  Można się rozpisywać.
                  Jak z tymi rzeczami się uporamy, walczmy dalej o egzaminy, pojazdy.
                  Z całym szacunkiem, życzę dużej frekwencji i powodzenia przy walczeniu postulatów i bez urazy, nic z tego nie wyjdzie, gdyż nikt Was (NAS) nie słucha. Jak słuchać osób, które same mają burdel ?

                  1. Porządek to jest proces ciągły. Trudno o porządek kiedy w tak niewydarzony sposób tworzy się prawo – patrz prace nad ustawą o kierujących pojazdami. Szkolenie i szkoleniowcy to nie jest odrębny świat. To jak funkcjonujemy my szkoleniowcy, jak funkcjonuje egzamin państwowy, jak funkcjonują samorządy wojewódzkie, rząd, ustawodawcy to system naczyń połączonych. Właśnie próbujemy uporządkować sprawy nas dotyczące i wokół siebie. Nie jest to przeciwko komukolwiek ale w interesie prawie nas wszystkich. Kolego lub koleżanko nie stój z boku, chodź do nas, powiedz co masz do powiedzenia stojąc twarzą w twarz z kolegami.

                2. Chciałbym przedstawić moje pytania do autorów ustawy o kierujących pojazdami oraz rozporządzeń wykonawczych?
                  Pytanie 1 Pojęcie jednolitego systemu teleinformatycznego, obejmującego WORD-y, starostwa, CEK, osk pojawia się w rozporządzeniu o egzaminowaniu we wrześniu 2012 r. Czy problem z jego przygotowaniem oraz wdrożeniem  to rzeczywiście odpowiedzialność i wina WORD-ów, czy skutek niedopracowania odpowiedniego rozwiązania w ustawie o kierujących pojazdami, które trzeba przygotować teraz i zawrzeć w nowelizacji ustawy przed 19. stycznia 2013 r.?
                  Pytanie 2 Czy MTBiGM zainicjuje nowelizację uokp, czy odda inicjatywę innym podmiotom?
                  Pytanie 3 Proszę o wskazanie, w oparciu o konkretne przepisy uokp, kto odpowiada za przygotowanie i późniejsze funkcjonowanie nowego państwowego egzaminu teoretycznego na prawo jazdy?

                  1. Pytanie 4 Kto, jaki podmiot, jest odpowiedzialny za przygotowanie pytań egzaminacyjnych dla osób, które będą ubiegały się o prawo jazdy na podstawie przepisów uokp?
                    Pytanie 5
                    Kto, jaki podmiot, będzie decydował o treści i budowie nowych pytań oraz sposobie ich wprowadzania w trakcie funkcjonowania nowego teoretycznego egzaminu państwowego na prawo jazdy?
                    Pytanie 6
                    Kiedy, na jakich zasadach, od kogo ośrodki szkolenia kierowców otrzymają narzędzia do prowadzenia nowego teoretycznego egzaminu wewnętrznego po 19 stycznia 2013 r.?
                    Pytanie 7
                    Kto, jaki podmiot, jest odpowiedzialny za przygotowanie części jednolitego systemu teleinformatycznego, za pomocą którego osk mają współdziałać z WORD-ami i starostwami? Proszę o odpowiedź z precyzyjnie podaną podstawą prawną.

                    1. Pytanie 8
                      Czy w/w narzędzie informatyczne będzie dostępne w terminie umożliwiającym przygotowanie się ośrodkom szkolenia kierowców do jego stosowania od 19 stycznia 2013 r.?
                      Pytanie 9
                      Czy przygotowana przez MTBiGM nowelizacja uokp uwzględni postulaty kierowane na piśmie do Ministerstwa przez liderów zjednoczonych organizacji społecznych środowiska osk? Jeżeli tak, to w jakim zakresie?
                      Zapraszam do udziału w dyskusji na stronie wydarzenia Pikiety protestacyjnej http://www.facebook.com/events/116102281872322/

Dodaj komentarz