KIEROWCA.PL rusza z akcją „Rzetelna cena” [FILM]

Nieprzejrzysta polityka cenowa, którą stosują niektóre szkoły jazdy w Polsce, odbija się zarówno na ich klientach jak i całej branży – alarmuje KIEROWCA.PL. Stowarzyszenie przygotowało akcję „Rzetelna cena”, która ma promować ośrodki szkolenia kierowców uczciwie i sumiennie wykonujące swoje obowiązki.

Jej główną zasadą jest obowiązek podawania przez szkoły jazdy swojej oferty w formie ceny za jedną godzinę szkolenia. Wybierając ośrodek, który posługuje się znakiem „Rzetelna cena” kursant będzie miał pewność, że odbędzie pełnowartościowe szkolenie i nie będzie naciągany przez autoszkoły na żadne ukryte opłaty.

Dlaczego taniej znaczy drożej?

Realia demograficzne sprawiają, że ilość potencjalnych kandydatów na kierowców ciągle się zmniejsza. Dlatego w ostatnich latach wiele ośrodków szkolenia coraz ostrzej walczy o klientów i nakręca spiralę obniżania cen oferowanych kursów. Ekonomia jest jednak bezlitosna. Żeby biznes się kalkulował, ośrodek obarcza ukrytymi kosztami jego funkcjonowania kursanta. W praktyce oznacza to, że nie uzyska on wiedzy i umiejętności pozwalających zdać egzamin na prawo jazdy za pierwszym razem. Po oblanym egzaminie kursant jest zmuszony wykupić kolejne godziny szkolenia. Tylko po to, żeby doskonalić umiejętności, które powinien nabyć w trakcie właściwego kursu. Tanio kupujesz? Płacisz dwa razy!

W jaki sposób część szkół jazdy próbuje oszukiwać swoich klientów? Poniżej kilka typowych praktyk.

Godzina godzinie nierówna

W ramach kursu na prawo jazdy kategorii B każdemu klientowi autoszkoły przysługuje 30 godzin lekcyjnych wykładów. Zajęcia praktyczne muszą jednak trwać 30 pełnych godzin! Nierzadko zdarza się jednak, że instruktor traktuje jazdy w taki sam sposób jak szkolenie teoretyczne. Co z tego wynika? Podczas 30-godzinnych zajęć praktycznych zyskuje się ponad 7 godzin oszczędności. Obniżają się tym samym koszty eksploatacji pojazdu, paliwa i czasu pracy instruktora. Zyskuje na tym nieuczciwa szkoła jazdy, traci kursant.

Bezproduktywne prezentacje

Praktyczne zajęcia na prawo jazdy to przede wszystkim poruszanie się samochodem po terenie zabudowanym, ćwiczenie manewrów i prawidłowych zachowań na drodze. Do tego czasu można wliczyć również prezentację elementów nadwozia, podzespołów samochodu, wymiany płynów. Problem powstaje, gdy zajmuje ona kilkanaście minut każdej lekcji. Taka realizacja programu nauki jazdy to „obcinanie” kolejnych, najdroższych w całym szkoleniu minut szkolenia.

Kursant czy szofer?

Zdarza się, że instruktor traktuje swojego ucznia jak regularnego szofera, który pomoże odstawić samochód na badanie techniczne, wymienić opony, podwieźć instruktora do urzędu albo sklepu. Kursant traci tym samym zainwestowane przez siebie pieniądze.

„Rzetelna cena”, czyli walka z nieuczciwą konkurencją

Jak takim praktykom zaradzić? Ogólnopolskie Stowarzyszenie KIEROWCA.PL przygotowało akcję „Rzetelna cena”, promującą te ośrodki, które swoją ofertę będą przedstawiać w formie ceny za jedną godzinę szkolenia.

Każda szkoła jazdy, która będzie chciała przystąpić do projektu, powinna wysłać na adres e-mailowy [email protected] lub faxem (22 589 51 70) formularz zgłoszeniowy. Wraz z regulaminem można go pobrać na stronie internetowej akcji www.rzetelnacena.pl. Każde zgłoszenie będzie weryfikowane przez dyrektorów regionalnych oddziałów KIEROWCA.PL. Jeśli ich decyzja będzie pozytywna, ośrodek szkolenia kierowców otrzyma materiały promocyjne z logo akcji „Rzetelna cena”.

Dedykowany całej akcji jest także specjalny algorytm, tzw. kalkulator kosztów ośrodka. Znajduje się on na stronie internetowej www.rzetelnacena.pl. Podając miejscowość, w której znajduje się szkoła jazdy, jej odległość od siedziby WORD-u, ilość rocznie wykonanych kursów, średnią ilość dodatkowych jazd przypadających na jednego kursanta, liczbę samochodów, instruktorów, kursantów i pracowników administracyjnych pracujących w ośrodku można łatwo przekonać się ile wynosi rzetelna cena godziny kursu oraz całego szkolenia.

——

Ogólnopolskie Stowarzyszenie KIEROWCA.PL powstało w maju 2006 r. po to, żeby przyczynić się do podniesienia standardu kształcenia kierowców zawodowych w Polsce. Jak? Poprzez wszechstronną pomoc w organizacji systematycznych i profesjonalnych szkoleń oraz ułatwienie dostępu do informacji i wiedzy z tego zakresu. Do realizacji naszych celów prowadzimy portal internetowy, za pośrednictwem infolinii świadczymy również bezpłatnie usługi doradcze. W 2010 r. zdecydowaliśmy się wydawać bezpłatny informator. Prezesem KIEROWCA.PL jest Włodzimierz Zientarski.

 

 

kontakt:

Rafał Matuszak,

rzecznik prasowy Stowarzyszenia KIEROWCA.PL

tel: 506 013 492

e-mail: [email protected]

 

 

 

 

9 komentarzy do “KIEROWCA.PL rusza z akcją „Rzetelna cena” [FILM]”

  1. Zapowiada się fajnie, coś trzeba z tym zrobić, ale ………….. czytał ktoś regulamin?
    „3. Poprzez koszty przeprowadzenia postępowania rekomendacyjnego rozumie się koszt pracy dwóch ekspertów oraz koszt ich ewentualnych dojazdów i noclegów. Koszt przeprowadzenia postępowania rekomendacyjnego nie może przekroczyć 2000 zł.
    4. Placówka zobowiązana jest pokryć koszty przeprowadzenia postepowania rekomendacyjnego niezaleznie od jego wyniku.
    5. Opłata za prawo użytkowania znaku rekomendacyjnego przez rok czasu przez placówkę wynosi 3000 zł.”
    Ciekawe kogo będzie stać na dzień dobry by dać taką kasę za sam znaczek i znowu pogłębi się przepaść między SuperOSK a resztą.

      1. racja, mój bład, jakoś nie widziałem regulaminu i wziąłem tą Rzetelną Cenę jako rekomendacje
        ciekawe jaki będzie sposób weryfikacji, wiadomo, pierwsze to cena, ale pewnie jeszcze i na jakoś będą patrzeć, tylko jak to do końca sprawdzić?

    1. Myślę, że każdy właściciel OSK potrafi określić tak zwaną rozsądną cenę swoich usług.Jednak jak polska długa i szeroka nikt tego do tej pory nie robi.Czy dla tego ,że nie chcemy więcej zarabiać? Oczywiście,że nie ponieważ ceny to wynik negocjacji pomiędzy OSK a klientem.To klienci w większości przypadków -tam gdzie nie występuje monopol usługodawcy wybierają OSK .Zgoda ,że brak kontroli z strony właściwych i powołanych urzędów powoduję anarchię i znane nam wszystkim patologie na naszym rynku.Właśnie z tym zjawiskiem powinniśmy w pierwszej kolejności walczyć.
      Z poważaniem W.Sz.

    2. Wydaje mi się ze ta akcja ma potencjał wyeliminować jedynie jaskrawo rażące przypadki obniżki cenowej. To dużo, z drugiej strony rywalizacja ośrodków dotycząca polityki cenowej będzie dalej istniec.Dzisiaj auto szkoły to już nie tylko ośrodki szkolenia kierowców ale rownież przedsiębiorstwa usługowe które są poddawane prawom rynku. Tego trendu się już nie odwróci, pewne czasy minęły i cieżko widzę wprowadzenie ceny minimalnej.

    3. Witam. jestem jak najbardziej za. Natomiast jak słucham wypowiedzi pseudo PREZESA JANA D, to krew mnie zalewa. Jak można być takim fałszywym PREZESEM, człowiekiem, właścicielem OSK i instruktorem. PANIE JANIE D. , jeżeli chce pan pouczać innych jak należy uczciwie traktować swoich kursantów, najpierw samemu trzeba dawać odpowiedni przykład. Nie chcę robić Panu wstydu wobec innych kolegów z branży, bo pewnie mocno by się Pan musiał czerwienić patrząc im prosto w oczy. WSTYDŹ SIĘ PAN PANIE JANKU

Dodaj komentarz