Hit! Mamy projekty rozporządzeń!

Redakcja miesięcznika Szkoła Jazdy dotarła do długo wyczekiwanych projektów rozporządzeń wykonawczych dla Ustawy o kierujących pojazdami.

Chodzi o rozporządzenia w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz opłat i wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach; rozporządzenie w sprawie szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, instruktorów i wykładowców oraz rozporządzenie w sprawie wydawania uprawnień do kierowania pojazdami, wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach.

Jako pierwsi dowiedzieliśmy się, jak w praktyce będzie wyglądać szkoleniowa rewolucja, która ma się rozpocząć już w lutym 2012 r. Zobacz, czym zaskoczy nas ministerstwo a czego zabraknie w nowych regulacjach. Oprócz szczegółów dotyczących szkolenia i egzaminowania dowiesz się również, co kryje się pod enigmatycznym terminem „patelnia”. Zapraszamy do pobrania umieszczonych pod tekstem projektów i komentowania ich na naszej stronie. Dokumenty można również wydrukować.

W grudniowym numerze „Szkoły Jazdy” znajdziecie Państwo szczegółowe opracowanie ponad 270 stron projektu rozporządzeń. Dowiecie się również, co w praktyce znaczą zapisy zawarte w projektach oraz co na ten temat sądzą prawnicy i eksperci branży szkoleniowej.


Zaprenumeruj „Szkołę Jazdy” już dziś! (TUTAJ)

 

red

29 komentarzy do “Hit! Mamy projekty rozporządzeń!”

  1. Czy ja dobrze rozumiem że teraz kursant najpierw (przed szkoleniem) będzie musiał się zgłosić do starostwa z dokumentami po KARTĘ KANDYDATA na KIEROWCĘ i tam w okienku od „Pani Krysi” dowie się do której szkoły ma iść na kurs?

  2. Widać, że przepisy (rozporządzenia, itp.) tworzą tacy ludzie, którzy nie mają zielonego pojęcia o szkoleniu!
    Dużo jest przepisane z ” 217″ chociażby karty szkoleniowe, które nie odzwierciedlają faktycznych zadań szkoleniowych i praktycznych i teoretycznych a już nie wspominając, że z karty nie wynika, iż zostały przeprowadzone zajęcia praktyczne na placu manewrowym! Karta powinna być skonstruowana w sposób prosty t.j. godz. rozpoczęcia i zakończenia szkolenia, podpis osoby szkolonej i instruktora, a nie jakieś krzyżyki, które są ministra najważniejsze! Protokół egzaminacyjny pozostał taki sam jak dotychczas a niektórych zadań egzaminacyjnych doszło min. na kat .A ! Nie wspominając już o wielu innych błędach, które zostały wymienione innych komentarzach!!! Okazuje się, kolejny bubel zostanie zatwierdzony i OSK i Instruktorzy nie będą mieć żadnego wpływu na to!!!!

  3. Całe szczeście że jestem już poza branżą. Patrząc na to wszystko teraz z innej perspektywy widzę, że twórczość urzędników nie zna granic głupoty. Miejmy nadzieje że sa to tylko projekty które mają na celu wysondowanie nastrojów w branży. Oby tak było.

  4. Przeciez to jest totalna głupota!A jeśli kursant zachoruje, odwoła jazde, albo zamieni sie z innym bo akurat nie chce mu sie itp? Albo instruktorowi cos wypadnie i sam odwoła jazde to od razu najpierw musi lecieć do starostwa zgłaszać ze nie było jazdy, masakra!A urlopy planowac 2 lata wczesniej najlepiej i choroby…. PORAŻKA a nie ustawa!

  5. Kto to pisał?!!!
    Czy to jest jakiś żart?
    Te brednie powinno się przetestować na (p)osłach, którzy je zatwierdzają, a szkolenie powinien poprowadzić twórca tych wypocin.
    Gratuluję pomysłowości! Jeszcze takich bzdur nie czytałem!
    A jaka jest gratyfikacja za tę radosną twórczość?

  6. Z przykrością muszę stwierdzić, że tak radonej twórczości należy tylko pozazdrościć.Kto to wszystko „stworzył” Jak można raz mówić o indywidualnym trybie szkolenia i o tym, że zakres szkolenia ustala instruktor, a po chwili inną „wypociną” ustalać sztywne ramy dla każdego kursanta jednakowe.
    Co zrobić w sytuacji, kiedy kursant w określonym rozporządzeniem czasie nie przyswoi określonego manewru? Czy to wszystko ma jakiś sens? Szkolę zawodowo od 34 lat i z takimi absurdami jeszcze się nie spotkałem. Mam nadziję na to, że ktoś zanim podpisze rozporządznie mocno się nad tym stekiem niedorzeczności zastanowi. Jest to przykład stanowienia prawa oderwanego od rzeczywistości i tak samo głupi, jak ustanowienie 2 prędkiści w obszarze zabudowanym. Nie bądźmy mistrzami świata w tworzeniu absurdów. Opamiętajmy się.

  7. Treść żadnego z tych rozporządzeń nie jest spójna i pomija ważne kwestie zapisane w ustawie. a poza tym czemu każą sprawdzać slalom z kursantem na egzaminie we, skoro nie ma go na egz państwowym a jest zapis ze egzamin wew robi się tak jak państwowy. bubel prawny?

  8. Oj chyba jednak to prawdziwe dokumenty bo inne portale też je opublikowały, weszły w życie tylko zostały oddane do konsultacji branżowych!!!! Nie które punkty szczególnie o administracji w OSK zniechęcą OSK do dalszej pracy!!!

    1. jak widzicie to nie jest oficjalna wersja MI, więc nie ma się co gorączkować i pisać esejów na wersję roboczą projektu. Podyskutować można nad finalną wersją a nie nad jakimś przeciekiem dziennikarskim.
      Moim zdaniem nie zdążą dopracować rozporządzeń w przyswajalnym stopniu w rozsądnym terminie. Zapewne będzie nowelizacja, która przesunie termin wejścia w życie ustawy o kierujących. Zbliża się grudzień, czasu coraz mniej.

  9. jak oni sobie wyobrażają że każdy będzie właścicielem budynku w którym prowadzi wykłady że co nie mogę wynajmować sali wykładowej w szkole ponadpodstawowej wyposażonej w najlepszy sprzęt multimedialny tylko mam być właścicielem kogo będzie na to stać…..co za głupota i złośliwość tych ludzi którzy to pisali!!!!!!!!!!

    1. Kolego czytaj uważnie,te wymagania dotyczą „SUPEROSK”.Dla OSK wprowadziłbym wymóg posiadania sali do wyłącznej dyspozycji /oczywiście dzierżawa dopuszczalna /.Jak wygląda wynajem w szkołach sali na godziny to wszyscy wiedzą….jedna wielka fikcja.Krótko chcesz mieć OSK musisz mieć infrastrukturę do własnej dyspozycji.To jest prosty sposób na pozbycie się „krzaków”.
      Pozdrawiam

  10. Moim zdaniem nowe rozporządzenie pisał analfabeta nie tylko z języka polskiego ale także ze znajomości P.R.D. jak i jego pojęć podstawowych. Miejmy nadzieje że ta kompromitacja nie będzie oglądać światła dziennego.

  11. co za wariat z mokrą głową pisał konspekt szkolenia motocyklistów zawarty w rozporządzeniu. Czy my mamy uczyć przyszłych motocyklistów bezpiecznie poruszać się po drogach, czy wciskać im bzdury o rozklejaniu sprzęgła i przelewaniu paliwa przez otworki w gaźniku. Oszołom, który to pisał zakończył swój kontakt z motocyklem najpóźniej na WSK. WIELKIE BRAWA ZA TWÓRCZOŚĆ KABARETOWĄ, ale się uśmiałem

  12. Nie wiem, czy zwróciliście uwagę, że zniknęło wymaganie posiadania co najmniej 120m kw. placu,
    Oznacza to według mnie, że legalny plac przy kat.B powinien mieć długość min.36,5m, a przy wyższych 44m. Pozdrawiam tych co tyle mają i pozostałych, którym pozostanie trochę czasu na „dostosowanie infrastruktury”.

  13. Pingback: สูตรสล็อต pg ใช้ได้จริง 2024

Dodaj komentarz