„Hallo, czy mnie widzisz?”, czyli bardzo życiowa kampania brd skierowana głównie dla najmłodszych

Norweski spot trafia na polskie Podlasie, aby edukować dzieci jak mają przemieszczać się obok największych pojazdów ruchu drogowego. fot. WORD Białystok

Od ostatniego piątku (7.06.2019) WORD w Białymstoku prowadzi akcję ,,Hallo, czy mnie widzisz?”. Głównym celem inicjatywy jest wzrost bezpieczeństwa wśród najmłodszych i to właśnie dla nich będą prowadzone lekcje z tej dziedziny, wzorowane na norweskim spocie ,,Venner på veien”.

„Venner på veien” został stworzony przez NFL (norweskie stowarzyszenie przewoźników. W ramach akcji, dzieciaki z klas pierwszych oraz drugich szkół podstawowych edukowane są z tzw. ,,martwego pola” znajdującego się wokół samochodów ciężarowych.

Powyższa wersja filmu zawierająca polski dubbing ma być wykorzystywana prze WORD Białystok. Im więcej placówek zgłosi się do WORD`u Białystok celem przeprowadzenia lekcji z tematyką brd tym większa szansa na wzrost bezpieczeństwa u najmłodszych.

  • Nie tylko dla najmłodszych. Martwe pole, inaczej tzw. ” martwy punkt „ to ta część obszaru wokół naszego auta, której nie możemy dostrzec patrząc w lusterka, gdy siedzimy jako kierowca w aucie. Przyczyną powstania martwego punktu jest zwykle błędne ustawienie lusterek – w przypadku aut osobowych. Jeśli chodzi o ciężarówki to nie każda jest wyposażona w taką ilość lusterek aby martwy punkt wyeliminować. W nowszych są specjalne czujniki które ostrzegają kierowcę, ale nie każda ciężarówka to najnowszy, salonowy egzemplarz. Największe zagrożenie dla nas to przechodzić tuż przy samej masce samochodu ciężarowego – mamy wtedy niewielkie szanse na to, aby kierowca nas zauważył.

Albin Sieczkowski, bloger motoryzacyjny

4 komentarze do “„Hallo, czy mnie widzisz?”, czyli bardzo życiowa kampania brd skierowana głównie dla najmłodszych”

  1. Pingback: สล็อต ฝากถอน true wallet เว็บตรง 888pg

  2. Pingback: meja365

  3. Pingback: Betwinner-Congo.com

  4. Pingback: buy cocaine

Dodaj komentarz