- Większość kursantów szkolących się w kierunku egzaminu na prawo jazdy kategorii B to osoby finansujące kurs z własnych środków.
- W przypadku kursantów zamierzających zdobyć uprawnienia do kierowania autobusami i ciężarówkami, często środki pochodzą z urzędów pracy.
- OSK realizują także własne projekty unijne.
„Już drugi rok realizujemy projekt unijny za w sumie 6 milionów złotych. To jest największy projekt w województwie lubelskim”.
Maciej Kulka, właściciel OSK Kulka w Lublinie, jako niewątpliwą korzyść płynącą z realizacji projektów unijnych wskazuje bezpieczeństwo i stabilizację perspektywy zatrudnienia dla instruktorów nauki jazdy. O takiej stabilizacji nie ma mowy, gdy szkoły jazdy liczą tylko na klientów trafiających do ośrodków szkolenia kierowców indywidualnie, „z ulicy”.
„Wiemy, że mamy do przeszkolenia 320 osób w zakresie ciężarówek i autobusów. 200 osób do przeszkolenia na kursach na prawo jazdy kategorii B. Dzięki temu instruktorzy mają gwarancję pewnej pracy nawet w trudnej sytuacji rynkowej”.