,,Jadę na CPN” – kultowa marka z okresu PRL`u powróciła.

CPN ul.Markowska 15A, 03-742 Warszawa

Najsłynniejsze logo polskiej motoryzacji zostało ożywione. CPN to Centrala Produktów Naftowych, która pierwszy raz pojawiła się na rynku 3 grudnia 1945 roku. Niemalże od początku skrót CPN był synonimem stacji paliw. Tak pozostało do dziś mimo upływu lat i pokoleń. Wciąż wśród znajomych słyszę ,,jadę na CPN” zamiast ,,jadę na stację paliw”.

CPN zniknął z rynku w 1999 roku kiedy firmę połączono z Petrochemią Płock, a później przekształcono w Orlen.

  • Logo CPN zostało zaprojektowane przez Ryszard Bojara, Stefana Solika oraz Jerzego Słowikowskiego. Mimo wielu lat jest to wciąż jeden z najbardziej rozpoznawalnych logotypów w kraju.

Międzyczasie została wskrzeszona także stacja Petrochemia Płock w Bodzanowie nieopodal Płocka. W głównej mierze koncernowi chodzi także o zachowanie praw do logotypów marek oraz powstrzymanie konkurencji przed ich wykorzystywaniem.

Póki co mamy już jeden CPN w Warszawie. Nie wiadomo czy będzie ich więcej. Jeżeli pomysł się przyjmie to historycznych stacji, który przywołują wspomnienia z dzieciństwa pewnie powstanie więcej. Szkoda tylko, że poza marką ceny paliw na stacji także nie są w stylu retro, kiedy to na przykład w latach dziewięćdziesiątych można było zatankować litr paliwa za mniej niż 2zł.

Albin Sieczkowski, bloger motoryzacyjny.

1 komentarz do “,,Jadę na CPN” – kultowa marka z okresu PRL`u powróciła.”

Dodaj komentarz