Resort zbiera dane. Projekt grupy doradczej nabiera tempa?

Data publikacji: 07.12.2017

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa wysłało do branżowych organizacji pismo, w którym prosi o zebranie konkretnych danych. Jakich? Związanych z infrastrukturą OSK, ceną za kurs i liczbą przeprowadzonych szkoleń.

Minister Infrastruktury i Budownictwa pracuje obecnie nad przygotowaniem projektu zmiany ustawy o kierujących pojazdami. Projekt ten, realizowany wspólnie z przedstawicielami strony społecznej będzie zawierał szereg zmian dotyczących funkcjonowania zarówno ośrodków szkolenia kierowców jak i wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego. Do właściwego przygotowania projektu i jednoznacznego wskazania jego wpływu na branżę szkoleniowo-egzaminacyjną oraz podmioty zaangażowane w obsługę procesu szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień do kierowania pojazdami niezbędne jest odpowiednich i wiarygodnych danych statystycznych” – zagaja w piśmie wysłanym branżowym organizacjom Bogdan Oleksiak, dyrektor departamentu transportu drogowego Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.

Jakich danych? Otóż ministerstwo chciałoby wiedzieć jaki jest przeciętny koszt OSK, związany z wynajęciem placów manewrowych oraz pomieszczeń do przeprowadzania wykładów. Ale nie tylko. Resort interesuje także liczba przeprowadzanych szkoleń z podziałem na poszczególne kategorie prawa jazdy w 2016 i 2017 roku. Urzędnicy chętnie poznaliby także liczbę przedsiębiorców posiadających pomieszczenia do prowadzenia wykładów i place manewrowe na wyłączność. To nie wszystko. Organizacje branżowe, a raczej ich członkowie, mają podać koszty odbycia obowiązkowych warsztatów doskonalenia dla instruktorów oraz przeciętną cenę za kurs na poszczególne kategorie prawa jazdy.

Bogdan Oleksiak podkreśla także, że sprawa jest pilna i wszystkie dane chciałby mieć do 15 grudnia. A pismo jest datowane na 30 listopada.

Co z tego wszystkiego wynika? Kontrowersyjny projekt tzw. grupy doradczej, który został przez „Szkołę Jazdy” upubliczniony w czerwcu, ma się dobrze i jest traktowany bardzo poważnie. Świadczą o tym choćby dane, które chce uzyskać resort. Przecież mają one bezpośredni związek z pomysłami zaproponowanymi w projekcie. Jakimi? Zakaz współdzielenia przez OSK infrastruktury, upoważnienie ministra do ustalania w drodze rozporządzenia stawek minimalnych za godzinę szkolenia. W przypadku szkoleń instruktorskich i warsztatów doskonalenia zawodowego, znajdziemy górne granice, w jakich będą musiały mieścić się stawki określone w rozporządzeniu (jako procent minimalnego wynagrodzenia).

Jakub Ziębka

aaa

« powrót

Wasze komentarze (9)

Dodaj komentarz
27567Dodany przez hh (7.12.2017, 10:12 AM)

Czyli resort dalej prze w kierunku Maotsetunga? ☺zamiast isc jak wiekszosc krajow UE i zrezygnowac z placu oni prą w kierunku jakiś chorych rozwiązań.

27576Dodany przez Pigul (7.12.2017, 5:10 PM)

patologie to się tworzą w szkoleniach okresowych dla kierowców. Super OSK popodpisywało wiele umów z jednoosobowymi firemkami w których to firemkach organizuje się szkolenia okresowe dla kierowców ciężkich kategorii. Oczywiście te firemki nie dysponują ani samochodem ciężarowym, ani doświadczeniem w prowadzeniu takich pojazdów ( mam na myśli wykładowców). To są dopiero patologie na rynku

27577Dodany przez Esj kierownik (7.12.2017, 6:39 PM)

Każdy sposób jest dobry. Może w końcu znikną jednoosobowe OSK emerytów milicyjnych lub trepów z jednym samochodem i podwynajmowanymi placami i salami zarejestrowanymi na córkę, syna lub żonę.

27594Dodany przez Właściciel osk (8.12.2017, 7:01 AM)

Co ty pie*szysz człowieku? Mam niecałe 40 lat i też prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą i w porównaniu do molochów tej pewnie takich jak twoich mam mam najlepsza zwalniać w regionie i to nie tylko o kilka procent. Znam też innych w podobnym wieku i też są maja dobre statystyki. A ty jak zaczynałeś to miałeś od razu kilkanaście aut i wszystkie kategorie?! Czy może twoje super osk to spadek po tatusu?! Dobre sobie. Krytykę zacznij od siebie. Miłego dnia.

27602Dodany przez Esj kierownik (8.12.2017, 3:45 PM)

Do WŁAŚCICIELAOSK jak zaczynałem miałem jeden samochód. Nie mam emerytury mundurowej. Nie mam Osk po tatusiu. Mam 40 lat. Mam 10 samochodów 5 motocykli. Własną salę i plac. Według takich jak Ty pewnie kradłem. Nie. Udało mi się!. W tej chwili nie widze szans dla młodych w tej branży i nie będzie już szansy. Dlaczego? Bo coraz więcej mundurowych ucieka na tzw emetytury i zakładają sobie OSK - bo coś trzeba robić przez 50 lat na emeryturze. Oni nie inwestują w siebie i w swoje firmy.

27625Dodany przez w.drzazga@wp.pl (9.12.2017, 6:08 PM)

Każdy ma prawo robić co uważa za stosowne oraz przynosi mu dochody. Proszę o kulturalne komentarze.

27601Dodany przez branzowiec (8.12.2017, 3:35 PM)

w pełni popieram właściciela osk. Pan Esj kierownik nie wie co pisze. Prawdopodobnie dostał OSK po tatusiu który był tym własnie milicjantem albo ubekiem . Esj kierowniku pomyśl zanim coś napiszesz i popatrz na wyniki zdawalności małych osk ,a molochów. Miłego dnia.

27606Dodany przez W Sz. (8.12.2017, 8:34 PM)

Jeżeli resort po wielomiesięcznych rozmowach, dyskusjach ,naradach ,konsultacjach etc,etc niema tak naprawdę zasadniczych wiadomości na temat podstaw ekonomicznej działalności OSK to jest jak mawiają nasi przyjaciele tragiczne i śmieszne! Dzisiaj po ogłoszeniu zmiany na stanowisku Premiera i zapowiedzi szybkiej rekonstrukcji Rządu trzeba mieć nadzieję na naprawdę daleko idące zmiany w Naszym ministerstwie!

27631Dodany przez ysl (9.12.2017, 9:08 PM)

Oby dobra zmiana wreszcie dobrała sie do "kliki" dochodowej kury Wordowskomordowskiej. Pora na zmiany bardzo rewolucyjne !!!!